شناسهٔ خبر: 31171513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ورزش همگانی فعالیت بانوان فامنین را افزایش داده است

زهره یعقوبی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورزش های همگانی به دلیل اینکه نیاز به تخصص خاصی ندارد و براحتی در دسترس عموم قرار دارد، امروزه

صاحب‌خبر - زهره یعقوبی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورزش های همگانی به دلیل اینکه نیاز به تخصص خاصی ندارد و براحتی در دسترس عموم قرار دارد، امروزه نه تنها در سطح شهرها بلکه در روستاهای شهرستان فامنین نیز با استقبال مواجه شده است.
وی اضافه کرد: قبل از سال 93 ورزش همگانی در بخش بانوان مورد استقبال چندانی نبود اما با تلاش و برنامه ریزی مدون توانستیم آمار 80 ورزشکار را به 200 ورزشکار افزایش دهیم.
یعقوبی با اشاره به جایگاه ارزشمند ورزش های همگانی در سطح روستاهای شهرستان فامنین گفت: هم اینک ورزش صبحگاهی در روستاهایی نظیر جهان آباد، زرقان، نگارخاتون، فیص آباد و اصله کوی ماماهان به شکل گسترده در بخش بانوان انجام می شود.
وی افزود: هم اکنون 13 ایستگاه ورزش صبحگاهی بانوان در شهرستان فامنین فعال است که 6 ایستگاه در روستاها راه اندازی شده و نشان از گرایش بانوان روستایی به ورزش دارد.
یعقوبی خاطرنشان کرد: فعالیت های ورزش صبحگاهی همه روزه در بین بانوان فامنین انجام می شود و در حال افزایش آمار ورزشکاران هستیم.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 700 بانوی ورزشکار فامنین تحت پوشش بیمه ورزشی قرار دارند که البته ورزش های همگانی سهم بسزایی در جمعیت آماری این بخش دارد.
نائب رئیس هیات ورزش های همگانی فامنین برگزاری همایش های پیاده روی، ورزش صبحگاهی، مسابقات ویژه بانوان و دختران و نیز اجرای طرح های ملی از جمله پارک گام، دو همگانی، طناب زنی و جشنواره های خانوادگی را از مهمترین برنامه های اجرایی این هیات در سال جاری عنوان کرد.
استان همدان پیشتاز در جمعیت آماری ورزش های همگانی کشور است.
7520/2090
انتهای پیام

نظر شما