شناسهٔ خبر: 31171427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در همایشی مطرح شد؛

اتصال سامانه گمرک به ناجا سبب از بین رفتن قاچاق موبایل می شود

تهران- واردکنندگان تلفن همراه بر این باورند، که اتصال سامانه گمرک به ناجا سبب از بین رفتن قاچاق موبایل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت ماریاتل در در راستای  حمایت از واردکنندگان رسمی تلفن همراه و با هدف جلوگیری از قاچاق و رانت این محصول همایشی با حضور بازرس نهاد ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه، مرویان فعال تشخیص مصلحت نظام، نماینده ای از وزارت صمت و مدیر کل امورخدمات بازرگانی برگزار کرد.

ماریاتل  از سال ۱۳۹۶ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است، توانسته با شرکت های با سابقه در این عرصه به رقابت بپردازد و علاوه بر واردات گوشی، خدمات پس از فروش دو برند معروف را نیز ارائه دهد و اولین شرکت  فعال ایران به نمایندگی از دبی در این حوزه است.

احسان رحیم پور کارشناس و عضو کمیسیون و رسیدگی به شکایات مردمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص میزان استقبال مردم از گوشی های غیرقانونی اظهار داشت: خوشبختانه در این زمان گوشی غیر قانونی به کشور وارد نمی شود و تحت هر شرایطی باید رجیستر شود وداخل شبکه به ثبت برسد .

وی افزود: سایت همتا برای تمام مردم باز است و هر شخص می تواند با ارائه کد ملی یک گوشی را معرفی کرده ودر سایت همتا ثبت کند، فقط بر روی بعضی از گوشی های چینی کد رجیستر هر ماه یک بار غیر فعال شده و دوباره با تعویض کد فعال می شود، که حجم معاملات این گوشی ها به دهم درصد هم نمی رسد.

نثاری کارشناس اتحادیه صوت وتصویر تلفن همراه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بیشتر تخلفات به خاطر همین مسئله واردات می باشد که دوستان با یکدیگر همسو و همراه نبودند که مسئله واردات با ارز دولتی تخلفاتی را به وجود آورده در راستای مشتری مداری اتحادیه رابا چالش هایی روبرو کرده است، که بعضی واردکنندگان با دریافت ارز۴۲۰۰تومانی کالای خود را با قیمت های بالایی در داخل کشور به فروش رساندند و باعث ایجاد بعضی مشکلات شد.

سعید اسمعیل یکی از وارد کنندگان تلفن همراه به کشور نیز گفت: این روزها متأسفانه به تنهایی مشغول به فعالیت می باشیم و امیدواریم که این فعالیت ها یک مقدار با همدلی بیشتری صورت گیرد مخصوصا از سمت مسئولین محترم.

وی افزود: یک خبر خیلی مهم که از نظر بنده مرحله نهایی طرح رجیستری است، اتصال سامانه گمرک به ناجا بوده است که با شروع این کار عملا سهم کالای قاچاق در کشور از بین خواهد رفت وبا پدیده ای به نام قاچاق تلفن همراه مواجه نخواهیم بود این طرح با کمک مسئولین در اوایل اسفند ماه اجرایی خواهد شد. 

این وارد کننده گفت:در ابتدا با اجرای این طرح  یک مقدار با نا هماهنگی و کمبود کالا مواجه خواهیم شد. با توجه به صحبت هایی که با دولت انجام شد یکسری تمهیداتی شده است که حدود ۶۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در شروع این طرح  عرضه شود،به نظر من با برقراری ارتباط بین وارد کننده و صادر کننده می توانیم تمام کمبود کالای کشور را برطرف کنیم.

مدیر عامل شرکت ماریاتل گفت:متاسفانه با توجه به مشکلاتی که اوایل امسال به وجود آمد، دیدگاه کسبه و توزیع کنندگان ناامیدانه شده است،ما با برگزاری این همایش با امید اینکه تلنگری بزنیم و شرکت های بعدی  جلو بیایند که متاسفانه با عقب نشینی مسئولین مواجه می شویم .

وی افزود: قبلا هم همایشهایی در قالب شهرستان به صورت محدود برگزار کرده ایم اما این همایش به صورت رسمی و عملی برگزار شد و امیدواریم همایش های بهتری برگزار کنیم تا بتوانیم زمینه اطمینان برخی مسئولان که توجیهات دیگری داشتند را مشخص کند. 

نظر شما