شناسهٔ خبر: 31171368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

احیا منطقه بازار همدان 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مجید یوسفی‌نوید روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای احیای بناهای واجد ارزش و بازار همدان با اداره کل میراث، گردشگری و صنایع دستی هماهنگی های انجام

صاحب‌خبر - مجید یوسفی‌نوید روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای احیای بناهای واجد ارزش و بازار همدان با اداره کل میراث، گردشگری و صنایع دستی هماهنگی های انجام شده است.
وی همچنین به اجرای طرح مطالعات جامع، مرمت، احیا و ایمن‌سازی بازار همدان اشاره کرد و گفت: این طرح شامل 36 هکتار از محدوده بازار همدان می‌شود.
یوسفی نوید با بیان اینکه برای کف‌ سازی و پیاده ‌روسازی خیابان بوعلی، میدان امام خمینی(ره) و خیابان اکباتان 200 میلیارد ریال اعتبار صرف شد افزود: کف‌ سازی و پیاده ‌روسازی سرپل یخچال نیز انجام شده و ساماندهی دره مرادبیگ نیز در دستور کار قرار دارد.
معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان با اعلام این مطلب که طرح پیاده‌راه سازی هزینه داشته است، عنوان کرد: برای سکونت‌گاه‌های غیررسمی در محلاتی چون خضر و دیزج 300 میلیارد ریال هزینه شده است.
یوسفی نوید اظهار کرد: حدود 83 خانه قدیمی در شهر همدان وجود دارد که سه مورد آن در مالکیت میراث فرهنگی است و باید در راستای حفظ و احیا و باز زنده‌سازی آن اقدام کنیم.
7523/2090
انتهای پیام

نظر شما