شناسهٔ خبر: 31171358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شاهد شکست های پی در پی آمریکا در منطقه هستیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:امروز آمریکایی‌ها در دومینوی شکست به سر می‌برند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد ، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ششمین جلسه عصر انقلاب اسلامی گفت: نشانه‌های افول آمریکا از گذشته مطرح شده بود، به گفته نویسنده‌ای در آمریکا، فاصله زمانی زیادی تا افول آمریکا باقی نمانده است.

وی تصریح کرد: آمریکا ۲۲ هزار میلیارد دلار بدهی دارد، نشانه‌های فروپاشی آمریکا از گذشته وجود داشت و امروزه روز به روز بیشتر نمایان می‌شود، سال ۲۰۵۰ این اتفاق محقق می‌شود، قدرت چین، ابرقدرتی آمریکا را از او گرفت و فروپاشی از همین دوره آغاز شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دوره پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دوره اوج اقتدار آمریکا بود و این کشور به قدری ثروت داشت که به کشور‌های جنگ‌دیده کمک می‌کرد، این مبالغ اندک اندک به سمت کشور‌های مخالف با شوروی رفته و آمریکا از آن‌ها نیز حمایت کرد، آمریکای امروز، بدهی‌های بسیاری دارد.

صفار هرندی افزود: انقلاب اسلامی از گذشته دشمنان را به حیرت درآورده است، آمریکایی‌ها قصد تقویت شاه را داشتند، آن‌ها شاه را وادار به وجود آزادی کردند، اما نتیجه‌ای در ارتباط با روی‌گردانی مردم از اسلام محقق نشد، حتی طرح اجرای کودتا نیز جوابگوی سرکوب‌کردن انقلاب اسلامی نبود.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها پس از این اتفاقات، به دنبال جایگزینی فرد دیگری با شاه بودند، برای آمریکا داستان بقای سلطنت بسیار مهم بود، اما امام راحل ملت را به مسیر درست هدایت کرد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تلاش آمریکا حتی در ماه‌های آخر منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی برای دشمن‌تراشی بسیار زیاد بود، افراد آمریکایی شبانه با شخصیت‌های ملی مذهبی مصاحبه می‌کردند و اخبار توسط بی بی سی منتشر می‌شد، تیتر‌هایی توسط آن‌ها عرضه می‌شد که مخاطب با خواندن آن‌ها برداشت اشتباه می‌کرد.

صفارهرندی افزود: بسیاری از افراد حاضر در پیش از انقلاب در ایران، در عین انجام اموری برخلاف انقلاب، خود را طرفدار آن معرفی می‌کردند، به عنوان مثال، سخنگوی دولت موقت در زمان انقلاب خود را متعهد به ارسال گزارشات به سفیر آمریکا می‌دانست.

وی تصریح کرد: بنی صدر به عنوان مشاور فعالیت می‌کرد و در لانه جاسوسی در این زمینه سند وجود دارد، سفارت‌خانه آمریکا در آن زمان محل جاسوسی بود که با نابودی این منطقه تمامی تدابیر آمریکا فاش شد، امروز آمریکایی‌ها در دومینوی شکست به سر می‌برند، در کارنامه ننگین آن‌ها ترور ۱۷ هزار انسان برجسته و بی‌گناه وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ترفند‌های آمریکا در ایران پاسخ نداد، این در حالی است که همان روش‌ها در سایر کشور‌ها جوابگو بود، عدم خرید نفت آن‌ها از ایران، فشار آوردن به بودجه کشور و نظایر این موارد از تدابیر آمریکا بود، اما زمانی که آن‌ها پاسخی از این امور نگرفتند، جنگ را آغاز کردند.

صفار هرندی افزود: آمریکایی‌ها ایران را در گذشته تنها یک کشور می‌دیدند، اما در حال حاضر آن را به عنوان یک تمدن بزرگ می‌شناسند. آمریکا خود را مقابل رقیب بزرگی می‌بیند، به گفته امام راحل، اگر با دین ما درگیر شوند با تمام دنیای آن‌ها می‌جنگیم، آمریکایی‌ها ملت را هدف قرار دادند، اما در این زمینه نیز با بصیرت مردم، آمریکا دچار یأس شد، امروز نفرت ملت‌ها از آمریکا به ۷۰ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: ناکامی بزرگ آمریکا در این نقطه نمایان می‌شود، نسخه شریعت‌گرایی موفق را ایران برای نخستین مرتبه در جهان مطرح کرد، در حال حاضر آمریکا در مقابل یک کشور مدعی ایستاده است. انقلاب ایران برخلاف انقلاب روسیه و فرانسه که وجه مشترک آن‌ها انسان‌گرایی بود، خدا را در راس و محور قرار داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آن‌ها برای انقلاب ایران بدل‌تراشی کرده و امثال داعش را فعال کردند، ایران مانند گوهری است که آن‌ها حتی با وجود بروز مشکلات بزرگ در کشور خودشان، خواستار بدل‌تراشی برای ایران شدند.

صفار هرندی افزود: هزینه تلاش‌های آمریکا بسیار سنگین بوده، اما در نهایت با شکست مواجه شد، از طرفی پیروزی از آنِ مسلمانان بوده و قدرت توخالی آن‌ها ثابت شده است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

هزینه تلاش‌های آمریکا بسیار سنگین بوده است

نظر شما