شناسهٔ خبر: 31171324 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

موج سوم بارشی در راه سیستان و بلوچستان است

علی ملاشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با تقویت جریانات گرم و مرطوب انتظار می رود سامانه جدید بارشی از اواخر روز شنبه تا

صاحب‌خبر - علی ملاشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با تقویت جریانات گرم و مرطوب انتظار می رود سامانه جدید بارشی از اواخر روز شنبه تا دوشنبه در استان فعال شود و بخش هایی از استان را رگبار باران فرا گیرد.
وی با بیان اینکه سامانه جدید به مراتب ضعیف تر از سامانه های قبلی است، افزود: در مدت فعالیت این سامانه شرایط برای رگبارهای ملایم تا متوسط و پراکنده باران، رعد و برق و تندباد موقتی در نواحی مرکزی و جنوبی استان مهیا است و احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن موقتی برخی مسیل ها وجود دارد.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به وزش باد شدید در برخی نواحی استان در روزهای شنبه تا چهارشنبه گفت: در این مدت وزش باد شدید با سرعتی بین 40 تا 70 کیلومتر بر ساعت در بخش های مرکزی و جنوبی استان پیش بینی می شود.
ملاشاهی ادامه داد: برای 2 روز آینده شرایط آرام و پایداری در سطح استان حاکم است و سرمای شبانه تا روز جمعه در نقاط سردسیر استان تداوم دارد.
وی با بیان اینکه از اواخر وقت روز جمعه روند افزایش دما در استان حاکم می شود، افزود: دریای عمان برای سه روز آینده به نسبت آرام پیش بینی می شود.
پیش از این 2 سامانه بارشی در بهمن ماه وارد استان شد که بر اثر شدت بارندگی و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها به برخی زیرساخت ها و منازل مسکونی خساراتی وارد شد.
در جریان بارندگی 2 روز پیش یک جوان 18 ساله در رودخانه لادیز میرجاوه و کودک چهار ساله در رودخانه کاجو قصرقند غرق شده و جان خود را از دست دادند.
9908 **6081
انتهای پیام

نظر شما