شناسهٔ خبر: 31171284 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیپلماسی‌ایرانی | لینک خبر

زاخارووا: استفاده از زور علیه ونزوئلا در اولویت آمریکا است

صاحب‌خبر -

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: نشانه هایی وجود دارد که سناریوی استفاده از زور در مساله ونزوئلا برای آمریکا در اولویت قرار دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی در وزارت امور خارجه روسیه گفت: واشنگتن به شکل بی سابقه بر ضرورت براندازی حکومت قانونی دولت مستقل در ونزوئلا تاکید دارد و به هیچ وجه به معیارهای بین المللی توجه نمی کند.
وی ادامه داد: در واقع وضعیت به اجرای ایده کودتا در یک کشور مستقل و سرنگونی یک رهبر قانونی که ملت و ارتش از آن حمایت می کنند مربوط می شود.
زاخارووا گفت: چنین برداشتی وجود دارد که نظریه «او باید برکنار شود» در واشنگتن همواره بر روی میز (رئیس جمهور آمریکا) قرار دارد و فقط نام مسئولان در آمریکا تغییر می کند و اصول عوض نمی شود.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: آمریکا دائما نظامیان ونزوئلا را تحریک به شورش می کند و وضعیت نشان می دهد که ایالات متحده سناریوی نظامی در ونزوئلا را تدارک می بینید.

** لزوم ارسال کمک های بشردوستانه به ونزوئلا 
زاخارووا گفت که کمک های بشردوستانه به ونزوئلا باید مطابق با معیارهای بین المللی و از طریق دفتر سازمان ملل در کاراکاس یا سازمان های بین المللی دیگر به این کشور ارسال شود.
وی خاطرنشان کرد که کمیته بین المللی صلیب سرخ برای همکاری با روسیه در مساله ونزوئلا اعلام آمادگی کرده است؛ ما مخالف سیاسی کردن مساله کمک های انسانی به ونزوئلا هستیم.

برچسب‌ها:

نظر شما