شناسهٔ خبر: 31171243 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پوتین امیدوار به تسریع روند حل بحران سوریه در سوچی است

مسکو - ایرنا - رئیس جمهوری روسیه در دیدار با همتای ترکیه ای خود گفت: امیدواریم نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه به روند حل و فصل مساله سوریه تحرک تازه ای بخشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در دیدار با رجب طیب اردوغان افزود: اطمینان دارم نشست امروز سران تهران، مسکو و آنکارا به روند عادی شدن اوضاع سوریه در میدان عمل و در چارچوب تلاش های سیاسی-دیپلماتیک برای گفت وگوهای سوری تحرک خواهد بخشید.
وی تصریح کرد: اگر همکاری های خود را فعالانه و هماهنگ کنیم، قطعا می توانیم در زمان کوتاه تری به اهداف خود مبنی بر حل و فصل بحران سوریه دست پیدا کنیم.
پوتین خاطرنشان کرد: روسیه و ترکیه در این عرصه (حل مساله سوریه) تلاش های گسترده ای کرده و مسیر طولانی را پیموده اند و ما می دانیم که کارها چقدر پیچیده بود.
رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه تلاش ها در این عرصه (برای حل مسائل سوریه) ادامه دارد، اضافه کرد: هنوز به تمام اهداف مد نظر دست نیافته ایم.
پوتین همچنین از اینکه در این دیدار با اردوغان درباره مسائل منطقه و نیز موضوعات همکاری های دوجانبه گفت وگو می کند ابراز خرسندی کرد.
گفتنی است، سران ایران، روسیه و ترکیه امروز در شهر سوچی واقع در ساحل دریای سیاه چهارمین دور مذاکرات کشورهای ضامن صلح آستانه را برگزار می کنند.
مذاکراتی که در راستای حل وفصل بحران در سوریه برگزار می شود و ثمرات زیادی در کاهش تنش در این کشور، از بین رفتن گروه های تروریستی از جمله داعش، بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان و آغاز روند بازسازی در این کشور شده است.
سوریه پس از خروج آمریکا، تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه، بررسی آخرین تحولات در شمال سوریه و نحوه چگونگی کمک های بشردوستانه به مردم سوریه از جمله مهمترین موارد مورد مذاکره در نشست امروز سران تروئیکای آستانه است.
نخستین نشست سران آستانه آذرماه سال 96 در سوچی، دومین دور بهار در آنکارا و آخرین دور پاییز به میزبانی تهران برگزار شد.
اروپام*391*1346*

نظر شما