شناسهٔ خبر: 31171094 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

زاکانی: پیام مقام معظم رهبری کاملا واضح و شفاف بود

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین گفت: پیام مقام معظم رهبری کاملا واضح و شفاف بود هم در بخش پر لیوان نکات مهمی داشتند و هم توجه دادند چه مسئولیت‌هایی برای بخش نیمه خالی لیوان داریم که باید به صحنه بیاییم و میدان‌داری کنیم.

صاحب‌خبر -
 

خبرگزاری فارس: علیرضا زاکانی ظهر امروز در اجلاسیه مجمع بسیجیان استان کرمان با بیان اینکه چهل سالگی انقلاب را جشن گرفتیم و بی‌شک نسبت به راه طی شده افتخار می‌کنیم، اظهار داشت: پیام سراسر امیدواری رهبر معظم انقلاب که صادر شد سرفصل جدیدی را نوید می‌داد که باید ایران را بر تارک جهان بنشانیم و یک کشور الگو و نمونه تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه در شرایط و وضعیت موجود باید حرکات و قیام ما برای خداوند بزرگ باشد و این قیام منجر به جامعه‌ای آباد، مستقل و برخوردار از آزادی اندیشه و بیان و شایسته جهانی باشد، عنوان کرد: هدف خیلی والایی است، انقلاب اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری، پنج مرحله داشت که مرحله اول و دوم محقق شد اما مرحله سوم تا پنجم در انتظار تحقق است.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه سال 57 استبدادزدایی کردیم و انقلاب به پیروزی رسید و هفت آرمان مهم استقلال، آزادی، عدالت، پیشرفت مادی و معنوی، مظلوم‌نوازی و ظلم‌ستیزی فرآروی ما قرار گرفت، بیان داشت: استبداد پرونده‌اش بسته شد اما در سال 58، انقلاب یک بعد جهانی بر پایه مکتب امام را آغاز کرد و مانع از انحراف اولیه انقلاب شد و ابعاد جهانی و جدیدی به انقلاب اسلامی داد.

دایره مدار حرکت کشور بر مدار توسعه غربی است

زاکانی با تأکید بر اینکه امروز با حرکات پرافتخار نیازمند نوسازی انقلابی و تسریع در ساختن دولت و جامعه اسلامی هستیم، افزود: تشنگی آن وجود دارد و ظرفیت‌های بی‌نظیری در اختیار است که اگر این حرکات جدی را در دستور کار قرار دهیم گام بلندی را در تحقق اهداف انقلاب برداشتیم.

وی افزود: یکی از خلأهای کشور این است که حدود 30 سال است دایره مدار حرکت کشور بر مدار توسعه غربی است، غربی که اگر نقطه آغاز و پایان را در نظر بگیریم آنها دنبال جهانی‌سازی آمریکایی هستند و همه چیز را با خودشان مقیاس می‌کنند، ستون حق مسیر دیگری را باید طی کند اما ما مسیر دیگری را می‌رویم.

زاکانی با بیان اینکه الگوی اقتصاد آزاد در کشور برای ما راهگشا نیست و روز به روز وضعمان را خراب‌تر می‌کند، ادامه داد: اگر در پیروزی انقلاب اسلامی گوهر دین، قیمت دین و ارزش رهبری را مشخص کردیم باید منجر می‌شد که در تحقق دولت اسلامی، ارزش رهبری تبدیل به حاکمیت نظام امت و امامت می‌شد و اگر این دو محقق شود، می‌گوییم دولت اسلامی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه کلید حل مشکلات کشور در این است که متعهد به مکتب اسلام و امام باشیم و به آن عمل کرده و به مردم خدمت و بر مدار علم و دانش و عقلانیت حرکت کنیم، گفت: در مقابل دشمن خارجی ما دشمنان داخلی داریم که جزئی از آن به مافیایی بر می‌گردد که بسیار مهم است و فراتر از جریانات و گروه‌ها و جناح‌ها است.

قدرت‌پرستی، بیگانه پرستی و ثروت نامشروع پرستی سه ضلع مافیایی در کشور

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه قدرت‌پرستی، بیگانه پرستی و ثروت نامشروع پرستی سه ضلع مافیایی است که کشور را بیچاره کرده است، اظهار کرد: در دهه پنجم انقلاب نیازمند تحول جدید هستیم، عنصر قدرت پرست و ثروت نامشروع‌پرست و نفوذی هر کاری می‌کند که اینها در واقع ترمز اصلی کشور قرار گرفته است.

زاکانی با تأکید بر اینکه در مردم سالاری دینی مردم حقوق واضحی دارند که در حقیقت این حقوق برگرفته از اسلام و مکتب امام است، گفت: ما امروز مستقل‌ترین کشور در حوزه سیاسی هستیم، اما چرا استقلال فرهنگی و اقتصادی نداریم چون اقتصاد مردمی نداریم، اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد مردمی است و باید کار به مردم محول شود در حالی که ما امروز فرسنگ‌ها فاصله داریم.

باید رفتار مقام معظم رهبری توسط مسئولان دنبال شود

وی عنوان داشت: کشور باید به سمت شیشه‌ای شدن برود، مردم ببینند و نظارت و بازخواست کنند و باید راه باز شود، غیر از مقام معظم رهبری که با تمام اقشار ارتباط می‌گیرند مسئول دومی سراغ نداریم که به این امر اهتمام داشته باشد و باید این رفتار رهبری توسط مسئولان کشور دنبال شود.

زاکانی با بیان اینکه حاکمیت و حکومت نسبت به مردم وظیفه دارند و باید مسئولیت‌ها را بشناسیم و به آن عمل کنیم، تصریح کرد: لازمه این است که نگاه درستی به جریانات کرده و دسته‌بندی منطقی داشته باشیم.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه مکتب امام مخالفان، دشمنان، رقبا و پیروانی دارد، گفت: دشمن مکتب امام کسی است که می‌خواهد سر به تن اسلام نباشد و مخالف مکتب امام نیز دین را از سیاست جدا می‌داند، رقیب به لوام مکتب امام پایبند نیست و پیرو مکتب امام به سنت‌های الهی پایبند است.

پول و امکان کشور کمتر دست پیروان امام بوده است

زاکانی با بیان اینکه در جامعه ما پول و امکان کشور کمتر دست پیروان امام بوده و عمده از رقبای امام بودند، بیان کرد: باید برگردیم به اصل مکتب امام و اندیشه و جوهره این مکتب را استخراج کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر گرفتاری مضاعف در کشور پیدا کنیم دستاوردهای خود را هم از دست می‌دهیم، گفت: کشور ما مزیت‌های انحصاری، ویژه و نسبی دارد که در سطح رهبری به مزیت‌های انحصاری کشور توجه می‌شود اما در سطوح دیگر جامعه به آن توجه نمی‌شود و طی چهل سال انقلاب تنها جایی که به مزیت انحصاری توجه شد دفاع مقدس بود که به پیروزی رسیدیم.

زاکانی با بیان اینکه توجه مسئولان روی مزیت‌های ویژه است، اظهار داشت: مسئول جمهوی اسلامی باید به مزیت‌های انحصاری تکیه کند و برنامه‌ریزی داشته باشد و متاسفانه دچار خلأ و بد برداشتی نسبت به ظرفیت‌ها در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند نیازهای ملموس مردم را کمرنگ و از خدمات واقعی عبور کند و نیازهای کاذب را تشدید کند، اظهار کرد: دشمن به دنبال نارضایتی است تا برای انقراض انقلاب تلاش کند و رقیب مکتب امام هم می‌خواهد موج‌سواری کند.

برخی نمی‌توانند و برخی نمی‌خواهند کار کنند

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه کشوری که در آن پیشرفت مادی نباشد اسلامی نیست، تصریح کرد: در حوزه نیازهای حقیقی نیاز به جهاد آگاهی‌بخشی و خودسازی داریم.

زاکانی با تأکید بر اینکه هیچ مفسده اقتصادی نیست که پشت آن یک قدرت و مسئول نباشد، گفت: فتنه آینده چهار پایه دارد و ایجاد فشار اقتصادی برای مردم از جمله آن است که آنها را ناراضی کنند و اصل این است که مردم در مقابل نظام قرار بگیرند.

وی تحریم و مفسدان داخلی که در راستای تحریم حرکت می‌کنند را پایه دوم فتنه جدید دانست و افزود: پایه دیگر ناکارآمدی است، برخی نمی‌توانند و برخی نمی‌خواهند کار کنند.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: نیروهای انقلابی باید اقضائات کشور را بدانند، ذهن مرد را شبهه‌زدایی کنند، سناریوهای دشمن را فهم کنند و توانمندی‌ها و دستاوردها و مخاطرات فراروی آن را تببین کنند.

زاکانی با تأکید بر اینکه فتنه آینده پیچیده است که باید پیشگیری شود و مردم به صحنه بیایند، عنوان کرد: همه باید هم‌داستان شویم و یک جبهه شکل بگیرد و عناصر انقلابی در متن جامعه بیایند و مردم را آگاه کنند.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین بیا داشت: باید سقف مطالبات مردم انقلابی باشد و بر مبنای اعتقاد در مسیر قرار بگیریم و وحدت داشته باشیم، نیروهای انقلابی باید محل امید و تکیه‌گاه مردم باشند تا دیگران مطالبه کاذب درست نکنند و شاهد تحقق جهش‌وار اهداف انقلاب باشیم.

 زاکانی با تأکید بر کار و تلاش در راستای اعتلا و پیشرفت کشور افزود: پیام مقام معظم رهبری کاملا واضح و شفاف بود هم در بخش پر لیوان نکات مهمی داشتند و هم توجه دادند چه مسئولیت‌هایی برای بخش نیمه خالی لیوان داریم که باید به صحنه بیاییم و میدان‌داری کنیم، باید نگاهمان را عوض کنیم و ببینیم در کتب امام مردم چه‌‌قدر قیمت دارند.

نظر شما