شناسهٔ خبر: 31171067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خانه تاریخی قنبری‌های اراک مآمن بیش از ۳۰۰ هنرمند

خانه تاریخی قنبری‌های اراک زمینه ساز اشتغال بیش از ۳۰۰ هنرمند صنایع دستی استان مرکزی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  خانه تاریخی قنبری‌ها در خیابان محسنی  در جوار بازار اراک در میان صد‌ها خانه تاریخی که می‌تواند در بافت قدیمی هر شهر و استانی رها شده باشد  مامن هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی برای کسب رزق و روزی حلال شده است.

خانه تاریخی قنبری‌ها با همکاری سازمان میراث فرهنگی استان مرکزی بازسازی شده و با مدیریت یکی از هنرمندان زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ هنرمند شده است.

خانه تاریخی قنبری‌ها با همکاری سازمان میراث فرهنگی استان مرکزی بازسازی شده و با مدیریت یکی از هنرمندان زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ هنرمند شده است.

صالحی مدیر خانه صنایع دستی اراک  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به اینکه خانه تاریخی قنبری‌ها علاوه بر تولید صنایع دستی محل فروش آثار دستی به گردشگران و دوستداران است گفت: در این خانه ۱۰ رشته از ۱۱۰ رشته صنایع دستی زنده استان مرکزی فعال است و زمینه اشتغال مستقیم ۵۰ نفر و غیر مستقیم ۲۵۰ نفر فراهم شده است.

کاظمی معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی استان مرکزی هم با بیان اینکه خانه‌های تاریخی فرصتی برای اشغالزایی هنرمندان است گفت: تا پایان سال ۹۸ چهار خانه تاریخی در دیگر شهر‌های استان مرکزی تبدیل به خانه‌ی صنایع دستی می‌شود تا تعدادی از هنرمندان بتوانند در آن با دایر کردن غرفه‌هایی شاغل شوند.

یکی از هنرمندان صنایع دستی در خانه صنایع دستی اراک با اشاره به اینکه همجواری خانه با بازار تاریخی اراک زمینه حضور گردشگران و خرید آنان را فراهم کرده است گفت: اگر قرار بود فضایی به همین اندازه که در هر نقطه‌ای از اراک اجاره کنم چندین برابر هزینه فعلی باید هزینه می‌کردم.

در استان مرکزی بیش از هشت هزار هنرمند در ۱۱۰ رشته صنایع دستی فعالیت دارند.

انتهای پیام / ج

خانه تاریخی قنبری‌های اراک محل اشتغال بیش از ۳۰۰ هنرمند صنایع دستی

نظر شما