شناسهٔ خبر: 31171031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله نوری همدانی:

مسئول نظام جمهوری اسلامی نباید از خدمت خسته شود

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مسئول نظام جمهوری اسلامی نباید از خدمت خسته شود، گفت: مسئولین خسته بدانند افرادی هستند که می‌توانند جایگزین آنان شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر پنج‌شنبه در دیدار وزیر راه و شهرسازی گفت: در عصری قرار داریم که انقلابی ایجاد شده و قرار هم نبود با تغییر رژیم، تنها مسئولان عوض شوند، بلکه هدف این بود که تحول عظیمی انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر زیر ساخت‌ها عوض شده و مسئولان در مسیر اسلام و دین و خدمت گذاری گام بر می‌دارند.

استاد سطوح عالی حوزه گفت: جهانیان در روز ۲۲ بهمن قدرت و عظمت مردم ایران اسلامی در دفاع و حمایت از انقلاب و اسلام را دیدند و فهمیدند این انقلاب و مردم با سایر نظام‌ها و ملت‌ها فرق دارند.

وی بیان داشت: امروز هدف مسئولان باید خدمت رسانی به مردم باشد؛ خدمت به مردم از بالاترین عبادت‌هاست و این مسئله بسیار ارزشمند است.

آیت الله نوری همدانی افزود: از جمله این خدمت‌ها ساخت جاده و مسکن است؛ باید بدانیم مسئولیت‌ها، امانتی است که در دست مسئولان قرار دارد و باید فردا پاسخگو باشند با این امانت چه کرده‌اند.

وی اظهار داشت: باید بدانیم مردم یکی از ارکان مهم انقلاب هستند و نقش مهمی در آن داشتند و دارند؛ برای همین این مردم نیازمند به خدمت رسانی هستند و لیاقتشان هم همین است.

این مرجع تقلید ابراز داشت: حضرت علی(ع) بر توجه به مردم به مالک اشتر توصیه کرده‌اند و آنها را  رکن در هر مملکتی و حکومتی می‌دانند؛ برای همین بر خدمت رسانی به مردم توصیه فراوان می‌کنند.

وی عنوان کرد: مسئولان نظام بدانند باید به این مردم متدین انقلابی خدمت کرد.

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: امروز شاهد بیداری مردم در جهان در برابر ظلم و ستم هستیم و نمونه آن جلیقه زردهای فرانسه هستند و معتقدند که ما این بیداری از انقلاب امام خمینی(ره) گرفتیم؛ این نشان از برکات انقلاب در بیدارگری مستضعفین دارد.

وی گفت: هر کسی در نظام جمهوری اسلامی ایران، مسئولیتی دارد و باید به مردم خدمت کند و آن را افتخار خود بداند؛ مسئول نباید از خدمت خسته شود و اگر خسته شد، باید بداند افرادی هستند که می‌توانند جایگزین برای خدمت رسانی شوند.

نظر شما