شناسهٔ خبر: 31170950 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تهیه کاردستی‌های سه بعدی با گوشی تلفن همراه هوشمند

با استفاده از نوعی قلم مخصوص می‌توانید برروی گوشی تلفن همراه نقاشی‌های سه بعدی انجام و خلاقیت خود را به شکل سه بعدی چاپ کنید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان نوعی نرم افزار تولید کرده‌اند که با  نوعی قلم ویژه و خمیری مخصوص می‌تواند صفحه نمایش گوشی هوشمند را به بوم نقاشی سه بعدی تبدیل کند.
 

برای تهیه اشیای سه بعدی با استفاده از گوشی تلفن همراه هوشمند به نوعی نرم افزار به نام ۳Doodler App نیاز است که با استفاده از آن صفحه نمایش گوشی تلفن همراه هوشمند به بوم نقاشی سه بعدی تبدیل می‌شود.
 

ایده استفاده از قلم برای طراحی سه بعدی اشیا  از ۶ سال پیش شروع شده است و اکنون آن‌ها خط تولید قلمی جدید را شروع کرده‌اند که با استفاده از نوعی نرم افزار کاربران می‌توانند برروی گوشی تلفن همراه هوشمند یا تبلت اشیای سه بعدی خلق کنند.
 

این نرم افزار با هر دو نوع سیستم عامل اندروئید و آی او اس سازگار است، اما برای خلق اشیای سه بعدی نیاز به یادگیری و آموزش است.
 
نرم افزار رایگان ۳Doodler قابلیت دانلود دارد و دارای چندین برنامه آموزشی است و می‌تواند یک وسیله سرگرمی فوق العاده برای کودکان و بزرگسالان باشد.
 
شرکت سازنده WobbleWorks اعلام کرده است محصولات آن در بیش از ۸۰۰۰ کلاس درسی در سراسر جهان به وسیله دانش آموزان مورد استفاده قرار گرفته است و دانش آموزان موفق به ساخت اشیای سه بعدی و حتی وسایل مصرفی کاربردی شده‌اند.
 

قیمت قلم مخصوص طراحی سه بعدی به همراه خمیر آن در رنگ‌های مختلف حدود ۲۴.۹۹ دلار قیمت گذاری شده است.
 
کارشناسان هدف ساخت قلم مخصوص طراحی سه بعدی را افزایش خلاقیت دانش آموزان و حتی بزرگسالان و پیاده سازی ایده‌های ذهنی آنهاد مطرح کرده‌اند.
 

جدیدترین نوآوری‌های ۳Doodler در نمایشگاه اسباب بازی نیویورک از ۱۶ تا ۱۹ فوریه برگزارخواهد شد.
منبع:Newatlas
انتهای پیام/
 

چاپ اشیای سه بعدی با تلفن همراه

نظر شما