شناسهٔ خبر: 31170840 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ریخت و پاش‌ بن‌سلمان برای سفر دو روزه به پاکستان!

رسانه‌های مختلف خبری به بررسی هزینه‌های هنگفت سفر دو روزه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان پرداختند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

پیش از سفر دو روزه محمد بن سلمان، شاهزاده سعودی به اسلام‌آباد، تیم امنیتی، رسانه‌ها و پزشکان مخصوص وی طی روز‌های گذشته وارد پایتخت پاکستان شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تیم امنیتی بن سلمان که متشکل از ۲ هزار مامور است، از نقاط مختلف پایتخت پاکستان بازدید کرده و ضمن بررسی اوضاع امنیتی، شرایط را برای سفر بن سلمان آماده می‌کنند.

علاوه بر این، ۸۰ کامیون که حامل وسایل هیئت ۱۱۰۰ نفره سعودی بودند روز دوشنبه وارد اسلام آباد شدند. از این تعداد، ۵ کامیون حامل لوازم شخصی بن سلمان شامل تجهیزات ورزشی، مبلمان و سایر وسایل او بودند.

بر اساس گزارش منابع خبری پاکستان، بن سلمان قرار است در کاخ نخست وزیری اقامت کند. با این حال ۸ هتل از جمله دو هتل مجلل پنج ستاره برای کاروان سلطنتی رزرو شده است که ارتش پاکستان وظیفه برقراری امنیت در این هتل‌ها را بر عهده دارد. همچنین نیروی هوایی پاکستان اعلام کرد چند فروند از جنگنده‌های جی اف-۱۷ خود را به خدمت گرفته است تا با ورود هواپیمای بن سلمان به حریم هوایی پاکستان، او را تا فرودگاه مشایعت کنند.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان نیز در فرودگاه از وی استقبال خواهد کرد.

بن سلمان روز شنبه ۱۶ فوریه به دعوت عمران خان وارد اسلام آباد خواهد شد. این نخستین سفر وی به پاکستان است. از مهمترین اقدامات بن سلمان در این سفر سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری عربستان در پاکستان خواهد بود. شاهزاده سعودی روز یکشنبه اسلام آباد را به مقصد کوالالامپور ترک خواهد کرد.

 

نظر شما