شناسهٔ خبر: 31170781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر کل هواشناسی اردبیل خبر داد

آغاز بارش برف از فردا در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بارش برف از فردا جمعه در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی دولتی مهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند از فردا سامانه جدیدی وارد منطقه شده و تا اوایل هفته آینده موجب ناپایداری در سطح استان اردبیل می‌شود.
وی تصریح کرد: آسمان استان اردبیل از روز جمعه بتدریج ابری همراه با وزش باد و شروع بارش ازحوالی ظهر جمعه در مناطقی از استان و گسترش آن از عصر به کلیه مناطق استان خواهد بود.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از آغاز بارش برف از جمعه شب در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: اوج بارش جمعه شب تا قبل ازظهر روز شنبه و کاهش دمای هوا از عصر جمعه و تداوم هوای سرد تا روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه خواهد بود.
دولتی مهر گفت: حجم بارش قابل انتظار در شمال استان ۳ تا ۸ میلیمتر باران و در مناطق مرکزی و جنوبی استان ۲ تا ۸ سانتیمتر برف و در مناطق کوهستانی استان ۱۰ تا ۳۰ سانتیمتر برف می‌باشد.
وی افزود: به سبب کاهش دید بر اثر کولاک و مه در مناطق کوهستانی سبلان (آلوارس، موئیل و گردنه صائین)، کوه‌های باغرو (گردنه بودالالو، گردنه اسالم و آغ داغ خورش رستم) و با شدت متوسط در صلوات داغی (گردنه لنگان)، خروسلو داغی (قره آغاج)، اختلال در تردد وسائل نقلیه در ایام مذکور دور از انتظار نیست.
انتهای پیام/3463/526

نظر شما