شناسهٔ خبر: 31170638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهارمین همایش فاتحان فاو در گرگان برگزار ‎شد

گرگان - ایرنا - با حضور جمعی از فرماندهان رزمندگان و ایثارگران استان های مازندران، گلستان و گیلان، چهارمین همایش فاتحان جزیره فاو روز پنجشنبه در گرگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران هشت سال دفاع مقدس در این مراسم اظهار داشت: برای فتح فاو به عنوان یکی از موفق ترین عملیات های دفاع مقدس 300 مرحله شناسایی انجام شد تا با کمترین خسارت به دشمن حمله کنیم.
سردار مرتضی قربانی اظهار داشت: پیش از انجام عملیات فتح فاو، صدام معتقد بود که ایران تا 6 ماه آینده توان طرح ریزی عملیات را ندارد اما برنامه ریزی، شناسایی دقیق و روحیه بالای رزمندگان، موجب اجرای کامل این نقشه و فتح فاو شد.
وی بیان کرد: در بحبوبه شکل گیری انقلاب اسلامی، دشمنان از طریق صدام حسین قصد زمین گیر کردن انقلاب را داشتند و در خیال خودش می خواستند کمتر از هفته ای تهران را فتح کنند اما با مقاومت هشت ساله ما مواجه شده و از فکر خود پشیمان شدند.
فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: تا زمانی که در کنار هم متحد و منسجم باشیم هیچ کشوری توان حمله و نفوذ به خاک ایران را نخواهد داشت.
عملیات والفجر 8 که از آن به عنوان فتح فاو نیز نام برده می‌شود، عملیات آبی - خاکی بود که رزمندگان ایران با غافلگیری نیروهای عراقی از اروندرود عبور کرده و شبه‌جزیره فاو در جنوب عراق را فتح کردند.
7333/3091

نظر شما