شناسهٔ خبر: 31170614 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس میراث فرهنگی ورامین:

127 میلیون تومان برای بازسازی امامزاده عبدالله و امامزاده یحیی تخصیص داده شد

رئیس میراث فرهنگی شهرستان ورامین گفت: برای آستان‌های امامزادگان عبدالله و امامزاده یحیی 127 میلیون تومان تخصیص هزینه را گرفته‌ایم و تا پایان سال نیز مرمت مقبره این دو امامزاده انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، ژیلا خدادای رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ورامین بعد از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در سالن جلسات فرمانداری ورامین اظهار داشت: با تاکید سازمان گردشگری بر تولید پایدار، در سطح شهرستان ورامین هفت پروانه بوم‌گردی در روستاهای شهرستان ورامین داشته و 3 مجوز دیگر نیز تا پایان سال جاری صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک مجوز هتل طی سال جاری موافقت اولیه برای ثبت شده است، افزود: برای آستان‌های امامزادگان عبدالله و امامزاده یحیی 127 میلیون تومان تخصیص هزینه را گرفته‌ایم و تا پایان سال نیز مرمت مقبره این دو امامزاده انجام خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی ورامین خاطرنشان کرد: 25 پرونده برای دریافت وام مشاغل خانگی به بانک معرفی شده‌اند و همچنین دوره‌های آموزشی در رشته‌های گوناگون داشته‌ایم که برای خانواده‌های زندانیان برگزار شده است.

خدادادی پس از بیان اینکه سه مورد ساخت و سازهای غیر مجاز داشته‌ایم، افزود: طرح بازسازی سید فتح الله به دلیل اینکه طرحشان به میراث فرهنگی ارائه نشده و مجوزهای لازم را دریافت نکرده است ماه‌ها است متوقف شده است و نمونه‌های دیگری نیز در همین راستا داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال جاری 5مورد حفاری غیرمجاز نافرجام و 4 مورد انجام شده داشته‌ایم، گفت: صد مورد از اقلامی که طی سال‌های 95 و 96 و سال جاری انجام شده است که در این بین آثار ارزشمند زیادی نیز کشف شد که مورد توجه رئیس سازمان میراث فرهنگی کل کشور قرار گرفته است.

رئیس میراث فرهنگی ورامین خاطرنشان کرد: شهرستان ورامین دارای 72 اثر ثبتی و بیش از 100 اثر ثبتی دارد ولی یک نفر به عنوان یگان حفاظت داریم که این کار را برای حفظ آثار تاریخی و باستانی ورامین سخت کرده است.

انتهای پیام/67050

نظر شما