شناسهٔ خبر: 31170579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ماموریت لشکر امام حسین(ع) سپاه در محرومیت‌زدایی و تامین امنیت مرزهای جنوب‌شرق با قدرت ادامه دارد

R41346/P/S6,51/CT11

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: لشکر امام حسین(ع) مأموریت تأمین و برقراری امنیت حدود ۱۸۰ کیلومتر از مرزهای جنوب شرقی کشور و همچنین محرومیت‌زدایی مردم آن منطقه را بر عهده داشته که این ماموریت کماکان و با قدرت ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار مجتبی فدا با اشاره به حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به حادثه تروریستی اخیری که شب گذشته در استان سیستان و بلوچستان رخ داد و منجر به شهادت 27 نفر از رزمندگان لشکر مقدس امام حسین(ع) اصفهان شد، جا دارد که ما نیز شهادت این بزرگواران را هم به مردم شهیدپرور اصفهان و هم به خانواده این عزیزان تبریک و تسلیت عرض کنیم.

وی ادامه داد: در طول انقلاب و قبل از انقلاب، اصفهان و مردم اصفهان همیشه در خط نخست دفاع از انقلاب، نظام و ایثار و شهادت حضور داشتند و این در حالی است که قبل از انقلاب، اصفهان نخستین شهری بود که در آن حکومت نظامی برقرار شد و یک دهم از شهدای کشور در طول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس متعلق به اصفهان است.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان بیان کرد: در زمان دفاع از حریم ائمه معصوم و دفاع از حرم نیز، شهدا و رزمندگان اصفهان نقش ویژه‌ای را دارا بودند و امروز نیز رزمندگان لشکر مقدس امام حسین(ع) در سالگرد شهادت علمدار خود، شهید حاج حسین خرازی و شهدای عملیات کربلای 4 و 5 شاهد حماسه دیگری بودند.

وی افزود: ما از این حوادث، توطئه‌ها و اقدامات تروریستی در طول انقلاب زیاد داشته‌ایم و نه تنها نترسیدیم بلکه ثابت، پای برجا و استوارتر ضمن تشییع شهدای گرانقدرمان، آمادگی داریم که در صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی خود جان ناقابل، آبرو و حیثیت خود را فدا کنیم.

سردار فدا درباره حادثه شب گذشته بیان کرد: شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان در حال برگشت به مسیر منزل و بعد از مدتی که در مأموریت منطقه عمومی سراوان بودند، در جاده اصلی خاش به زاهدان مورد حمله انتحاری یک دستگاه خودرو سواری قرار گرفتند، به گونه‌ای که خودرو وانت در جهت مسیر اتوبوس و با نزدیک شدن به اتوبوس عملیات انتحاری خود را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان 27 نفر از رزمندگان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و 12 نفر نیز مجروح شدند که 7 نفر از این مجروحان همزمان با پیکر مطهر شهدا به اصفهان منتقل می‌شوند و سایر مجروحان پس از گذراندن روند درمان خود به اصفهان منتقل خواهند شد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان ادامه داد: مراسم استقبال از شهدا هم‌اکنون در فرودگاه بدر اصفهان صورت گرفت و پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان به وسیله هواپیمای نیروی هوایی سپاه به اصفهان منتقل شد. این در حالی است که مراسم وداع با شهدا روز جمعه در سپاه ناحیه امام صادق(ع) برگزار می‌شود و بعدازظهر شنبه مراسم تشییع شهدا با حضور یکی از مسئولان و فرماندهان لشکری در اصفهان برگزار خواهد شد و مراسم تشییع شهدای شهرستانی نیز صبح روزهای شنبه و یکشنبه صورت می‌گیرد.

وی پیرامون تعداد دقیق شهدا تصریح کرد: طبق آخرین وضعیت و آماری که داریم، شهر اصفهان 5 شهید، خمینی‌شهر و درچه 5 شهید، نجف‌آباد 2 شهید، شهرضا 2 شهید، سمیرم 2 شهید، کاشان 3 شهید و فولادشهر، شاهین‌شهر، فلاورجان، خور و بیابانک، چادگان، تیران و آران و بیدگل نیز هرکدام یک شهید تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

سردار فدا اظهار داشت: اکثر شهرهای استان شاهد حضور و تشییع پیکر شهدا هستند و رزمندگان، پاسداران و بسیجیان همه شهرستان‌های اصفهان در این مأموریت نقش و حضور دارند. مراسم بزرگداشت همه شهدا نیز به صورت جمعی از سوی مسئولان استان، ائمه جمعه، فرمانداران، ستاد سپاه صاحب الزمان‌(عج)، لشکر مقدس امام حسین(ع)، خانواده معظم شهدا و بنیاد شهید از ساعت 9 تا 11:30 صبح یکشنبه در خیمه گلستان شهدای استان اصفهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: بخشی از مأموریت جنوب شرق و حفاظت از مرزهای جنوب شرقی کشور به نیروی زمینی سپاه واگذار شده و لشکر امام حسین(ع) نیز در راستای کمک به نیروی زمینی سپاه، مأموریت تأمین و برقراری امنیت حدود 180کیلومتر از مرزهای جنوب شرقی کشور و همچنین محرومیت‌زدایی مردم آن منطقه را بر عهده دارد. ما از اقدامات و حوادث کور هیچ باکی نداریم و این مأموریت کماکان ادامه خواهد داشت.

‌انتهای پیام/ ز

نظر شما