شناسهٔ خبر: 31169496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس کل دیوان محاسبات در بیرجند: بیش از ۹۷ درصد مدیران امین بیت المال هستند

R41348/P/S6,56/CT11 / R41348/P1494/S6,56/CT11

رئیس کل دیوان محاسبات گفت: در ۱۵ سال گذشته بیشترین پرونده‌هایی که برای مدیران تشکیل شده بود بیش از ۹۷ درصد مدیران پاکدست و امین بیت المال بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عادل آذر صبح امروز در شورای اداری استان خراسان جنوبی اظهار داشت: دیوان محاسبات پول و اعتبار در اختیارش نیست که به استانی بدهد اما سازوکارهایی داریم و می‌توانیم کمک کنیم چون بازوی نظارتی در مجلس دیوان محاسبات است. 

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه دیوان محاسبات از بیت المال پاسداری می‌کند گفت: پاسداری یعنی پیشگیری از آسیب‌ها و بیت‌المال همه آن پول، بودجه، ارز و دلار نیست و بخش اعظم آن سرمایه‌های انسانی است.

آذر تصریح کرد: سرمایه‌های انسانی که بودجه در اختیار آنها است باید از آن پاسداری کنند و  نگذارند آسیبی به مدیرانی که بودجه در دستشان  است برسد و این جهان بینی حاکم بر دیوان محاسبات است و تلاش شده از مدیران پاسداری و حمایت کنیم  تا نگذاریم دچار آسیب شوند. 
   

وی با بیان اینکه نظارت مستمر، پیشگیرانه و مقتدرانه در بعد اجرایی دنبال می‌شود اظهار داشت: در حوزه پیشگیری به مدیران آموزش می‌دهیم که در این راستا طرح بینا در استان خراسان جنوبی اجرا می‌شود و در این طرح آموزش حقوق مالی به مدیران داده می‌شود. 

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه در 15 سال گذشته بیشترین پرونده‌هایی که برای مدیران تشکیل شده بود بیش از 97 درصد مدیران پاکدست و امین بیت المال بودند گفت: اغلب پرونده‌ها نشان داد که برداشت از قانون اشتباه بوده است و باید تلاش شود پیچیدگی‌های قانون تسهیل شود.

آذر گفت: در استان خراسان جنوبی دستگاه‌هایی که حساب در بانک‌های غیر دولتی دارند باید هرچه زودتر نسبت به انتقال حسای در بانک‌های دولتی اقدام کنند چون این تخلف است و البته  تفاوت بین جرم و تخلف باید تبیین شود. 

وی افزود: در استان‌ها مشکل جدی نداریم و خراسان جنوبی یکی از پاک‌ترین استان‌های کشور در بحث بودجه است اما ایده‌آل ما این است که تخلفات و جرم‌ها باید به صفر برسد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور بیان کرد: سامانه سادا سامانه‌ای است که اموال دولتی که وجود دارد در آن ثبت می‌شود و در استان خراسان جنوبی اموال شناسایی شده بالای 90 درصد ثبت شده است.

آذر اظهار داشت: در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی دستگاهی استانی در حال رتبه‌بندی هستند که  رتبه استان خراسان جنوبی متوسط است.

انتهای پیام/ ع

نظر شما