شناسهٔ خبر: 31169374 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امروز

قیمت نفت با چشم‌انداز مثبت نسبت به مذاکرات تجاری چین و آمریکا 65 دلار شد

قیمت نفت تحت تاثیر چشم‌انداز مثبت به مذاکرات چین و آمریکا برسر جنگ تجاری و نیز پیش‌بینی از افزایش تقاضا در سال جاری قیمت نفت امروز به حدود 65 دلار در هر بشکه رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت روند کاملا صعودی داشت و خود را به  65 دلار در هر بشکه نزدیک کرد.

قیمت نفت امروز تحت تاثیر خبرهای خوش از نشست آمریکا و چین سر جنگ تجاری است و خوشبینی بازار و سیگنال مثبت از این که بالاخر  این جنگ تجاری پایان کی‌یابد  صلح و آرامش بر مبادلات تجاری دو غول بزرگ اقتصادی حاکم خواهد شد، قیمت نفت را بالا برد

دلیل دومی که برای بالا رفتن قیمت نفت وجود دارد گزارش روز گذشته سازمان انرژی است که اعلام کرد تقاضا در سال جاری برای طلای سیاه افزایش خواهد یافت.

رویترز می‌نویسد: قیمت نفت امروز در حدود یک درصد افزایش یافته و به بیشترین میزان سال 2019 رسیده است. چرا که بازار به آرامش بحث‌‌های تجاری دو کشور چین و آمریکا اطمینان بیشتری پیدا کرده است.

امروز قیمت نفت وست تگزاس آمریکا روند افزایشی داشت و قیمت این نفت با 49 سنت افزایش بشکه‌ای 54 دلار و 39 سنت معامله شد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که مذاکرات دو کشور آمریکا و چین به خوبی پیش خواهد رفت.

آلفونزو اسپارزا تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: «فروکش 90 روزه توافق دو کشور در یک مارس پایان می‌یابد. اما مذاکرات تجاری دو کشور پس از آن با آرامش بیشتری پیش خواهد رفت و به این دلیل است که چشم‌انداز مثبتی برای این مذاکرات که در اواخر این ماه برگزار می‌شود، وجود دارد.»

بر اساس آمارهای گمرک میزان واردات نفت چین در ماه ژانویه نسبت به  مدت مشابه سال گذشته 4.8 درصد افزایش یافت و میانگین 10.03 میلیون بشکه در روز را ثبت کرد و این سومین ماه متوالی بود که واردات نفت چین افزایش می‌یافت.

انتهای پیام/

نظر شما