شناسهٔ خبر: 31169286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

به روز رسانی می‌شود

پیکر شهدای حادثه تروریستی زاهدان وارد اصفهان شد+تصاویر

پیکر شهدای مدافع امنیت لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان که در حادثه تروریستی سیستان به شهادت رسیدند دقایقی قبل وارد فرودگاه بدر اصفهان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هواپیمای حامل پیکر شهدای مدافع امنیت لشکر 14 امام حسین(ع) اصفهان که روز گذشته در حادثه تروریستی سیستان به شهادت رسیدند پیش از ظهر امروز عازم اصفهان شد.

خانواده‌ها و هم‌رزمان شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان با حضور در فرودگاه بدر اصفهان و در انتظار ورود پیکر شهدا، نماز ظهر و عصر را در باند فرودگاه خواندند.

سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی بیانیه‌ای با تبریک و تسلیت شهادت جمعی از فرزندان غیور ملت ایران در حادثه تروریستی جاده خاش- زاهدان تاکید کرد: سپاه راسخ‌تر و مصمم تر از گذشته در ادامه راه و آرمان شهیدان والامقام، ضمن صیانت از امنیت و مرزهای میهن عزیزمان، انتقام خون این شهیدان مظلوم را از دشمنان خبیث و وابسته به اردوگاه استکبار جهانی خواهد گرفت. (جزئیات بیشتر)

 

سردار مجتبی فدا جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در جمع خانوداه‌های شهدا حاضر شد و دقایقی به سخنرانی پرداخت.

 

جمعی از فرماندهان ارتش و علائدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس برای استقبال از شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان در فرودگاه بدر حاضر شدند.

 

پیکر شهدای حادثه تروریستی دقایقی قبل وارد فرودگاه بدر اصفهان شد و مورد استقبال خانواده‌ها و هم‌رزمان قرار گرفت.

میثم عبدالله زاده، ابراهیم صیادی، محمد صابری، ابوالفضل موسوی، مهدی نوروزی، روح الله بابایی، حیدر براتی، یونس امیری، علیرضا پناه پوری، یحیی براتی، علی اکبر قبادپناه، علی خادمی، محسن صفری، تقی مهرابی، حسین قدیری، اسماعیل کرمی، سعید سلیمی، عباس کوهی، داوود میرزایی، امید اکبری، حسن مجیدی، مرتضی فاضل، رضا رحیمی، ابراهیم براتی، حسنعلی ترکیان، سیدثاراله موسوی و عبدالرضا بروجی 27 شهیدی است که صبح امروز شناسایی و دقایقی قبل وارد اصفهان شدند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در حاشیه استقبال از پیکر شهیدان حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفت: ما برای تروریست‌ها پیامی نداریم بلکه با انتقام کوبنده به سزای عملشان می‌رسانیم.

به گفته سردار غلامرضا سلیمانی از مجموع شهدا یک نفر از لشکر 8 نجف اشرف نجف‌آباد و مابقی متعلق به لشکر 14 امام حسین اصفهان بودند.

 

صحبت‌های پدر یکی از شهدا پس از ورود هواپیمای حامل پیکر پسر شهیدش

 

 

پس از دقایقی با باز شدن درب هواپیما در میان ازدحام جمعیت، پیکر شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان و از هواپیما خارج و اولین دیدار با همرزمان شهید اتفاق افتاد.

مراسم شب وداع با این شهدا در شهر اصفهان، فردا بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدای بسیج ناحیه امام صادق (ع)  در خیابان کمال اسماعیل و مراسم تشییع پیکر‌های مطهر این شهیدان روز شنبه 27 بهمن از ساعت 14 در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

پس از تشییع و خاکسپاری شهدای ساکن شهر اصفهان، پیکر بقیه شهیدان برای خاکسپاری به زادگاه هایشان در آران و بیدگل، کاشان، سمیرم، نجف آباد، درچه، شهرضا، شاهین شهر، فلاورجان، خمینی شهر، تیران و کرون، خور و بیابانک و چادگان منتقل می‌شود و مراسم تشییع روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

 

 

 

گروهی از رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین(ع) اصفهان در فراق یاران شهیدشان نیز به اصفهان بازگشتند و به مراکز درمانی اصفهان منتقل شدند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان در خصوص تعداد مجروحان حادثه تروریستی اظهار کرد: 13 نفر در این حادثه مجروح شدند که 6 نفر همراه با شهدا به اصفهان می‌آیند و مابقی تحت درمان هستند تا پس از بهبود وضعیتشان برگردند.

به گزارش فارس، غروب روز گذشته حادثه تروریستی حمله به اتوبوس کارکنان سپاه پاسداران در جاده خاش به زاهدان مربوط به لشکر 14 امام حسین (ع) اصفهان به وقوع پیوست، در این حادثه 27 تن از پاسداران لشکر 14 امام حسین (ع) که در حال اتمام ماموریت دفاع از مرزهای کشور بودند به درجه رفیع شهادت نائل شدند و 13 نفر هم مجروح شدند.

این حمله انتحاری از سوی گروهک تروریستی جیش الظلم (جیش العدل) و با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس صورت گرفت.

 

 

انتهای پیام/63064/ر

نظر شما