شناسهٔ خبر: 31169089 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خنده‌ و شوخی شاهزاده سعودی با خبرنگار صهیونیست/ ادعای رسانه اسرائیلی درباره علت تجاوز اخیر به سوریه

R36361/P/S8,90/CT10

باراک رافید خبرنگار صهیونیست در صفحه شخصی خود در توییتر، فیلمی از مصاحبه خود با ترکی الفیصل رئیس اسبق سازمان اطلاعات رژیم سعودی را منترش کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، باراک رافید خبرنگار صهیونیست در صفحه شخصی خود در توییتر، فیلمی از مصاحبه خود با ترکی الفیصل رئیس اسبق سازمان اطلاعات رژیم سعودی را منترش کرده است.

این فیلم نشان می‌دهد که ترکی الفیصل در این مصاحبه بسیار خوشحال و خندان است و با فردی که با وی مصاحبه می‌کند، بگو بخند دارد. رافید در این فیلم به ترکی الفیصل شاهزاده سعودی می‌گوید من در تل آویو زندگی می‌کنم و امیدوارم روزی تو را در این شهر ببینم که ترکی الفیصل پاسخ می‌دهد من هم دوست دارم(روزی در تل آویو باشم)، یک کشیش دوست که خیلی به اسرائیل(مناطق اشغالی) سفر می‌کند، تصاویر زیادی را از تابلوی خیابانی برایم فرستاده است که بر روی آن نوشته است خیابان ملک فیصل در قدس و این یکی از مناطقی است که به محض سفر، از آن بازدید خواهم کرد.

در این فیلم، رافید به شاهزاده سعودی می‌گوید من چند سال پیش بهتر از اکنون عربی حرف می‌زدم، ولی اکنون فراموش کردم، من خیلی زبان عربی را می‌فهمم، می‌توانم بخوانم و بنویسم،‌ولی صحبت کردن سخت‌تر است. ترکی الفیصل در پاسخ به وی با خنده می‌گوید با یک زن عرب ازدواج کند.

رافید در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته است تلاش می‌کردم با شاهزاده ترکی الفیصل به زبان عربی حرف بزنم، او به من پیشنهاد داد یک همسر سعودی برای خودم اختیار کنم.

ترکی الفیصل در مصاحبه با کانال سیزدهم تلویزیون عبری رژیم صهیونیستی در چارچوب سلسله مستند با عنوان اسرار خلیج(فارس) گفته بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل وقتی می‌گوید قادر به تقویت روابط با جهان عرب است بدون اینکه به مسئله فلسطین اشاره کند، اسرائیلی‌ها را فریب می‌دهد.

ادعای یک رسانه صهیونیستی درباره علت حمله اخیر به خاک سوریه

یک رسانه رژیم صهیونیستی در تلاش برای توجیه تجاوزات نظامی این رژیم به خاک سوریه و نقض تمامیت ارضی این کشور مدعی شد مکانی را که اسرائیل در سوریه با موشک هدف قرار داد، نقطه جمع آوری اطلاعات درباره ارتش اسرائیل بوده است.

پایگاه عبری زبان «واللا» در گزارشی مدعی شد که اسرائیل در حمله موشکی اخیر به استان القنیطره سوریه، مکانی را هدف قرار داد که ایران برای نظارت بر تحرکات ارتش اسرائیل در جولان(اشغالی) ایجاد کرده بود.

این رسانه افزود تانک‌های اسرائیلی مکان‌هایی را در شهرک جباتا الخشب در استان القنیطره سوریه و به طور مشخص موضعی را که نام آن الشحار است، هدف قرار دادند که در چند کیلومتری خط جلوگیری از تماس میان سوریه و اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) قرار دارد.

این رسانه مدعی شد فعالان حزب الله و نیروهای ایرانی این موضع نزدیک به مرزهای اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) را با هدف نظارت بر تحرکات ارتش اسرائیل در بلندی‌های جولان احداث کرده‌اند.

رسانه رژیم صهیونیستی ادعا کرد سخن گفتن از نظارت مستقیم در چند کیلومتری دیوار مرزی، بر خلاف تمام تعهدات روسیه برای دور کردن نیروهای ایرانی و حزب الله از مرزهاست.

این رسانه مدعی شد این مکان به ایرانی‌ها امکان می‌دهد که تمام اطلاعات مربوط به فعالیت‌ها و تحرکات ارتش اسرائیل را جمع آوری کرده و نقطه هدف فرضی برای امکان هدف قرار دادن این نیروها در آینده را مشخص می‌کند.این رسانه مدعی تخریب این مکان ادعایی رژیم صهیونیستی شده است.

سایت واللا به نقل از منابع بلندپایه رژیم صهیونیستی نوشته است که این موضوع در دستورکار نشست قریب الوقوع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خواهد بود.

انتقاد گانتس از نتانیاهو

بینی گانتس رئیس حزب موسوم به مصونیت برای اسرائیل با انتقاد از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است سخنان نتانیاهو درباره فعالیت‌های سری ارتش، خطری برای جان نظامیان است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از گانتس خواستار جلوگیری از نقض آنچه قانون سری بودن مسائل امنیتی خوانده شده است و گفته است باید به فعالیت سری ارتش افتخار کرد و انتقاد از فعالیت سری ارتش،‌جان نظامیان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما