شناسهٔ خبر: 31168356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج):

مرزبانان شهید متعلق به 14 شهر استان اصفهان هستند

اصفهان - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج ) استان اصفهان گفت: شهیدان مرزبان مدافع حریم امنیت ایران اسلامی از لشکر 14 امام حسین (ع ) و متعلق به 14 شهر و شهرستان استان اصفهان هستند.

صاحب‌خبر -

سردار مجتبی فدا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت و تعداد شهدا نشان می دهد که تمام شهرستان های استان اصفهان در این حماسه سهم دارند.
وی تصریح کرد:دراین حادثه شهر اصفهان پنج شهید، خمینی شهر و درچه پنج شهید، فولادشهر یک شهید، نجف آباد 2 شهید، شهرضا 2 شهید، شاهین شهر یک شهید، سمیرم 2 شهید، فلاورجان یک شهید، خور یک شهید، کاشان سه شهید، چادگان یک شهید، تیران یک شهید و آران و بیدگل هم یک شهید تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.
سردار فدا تاکید کرد: به واسطه امنیت پایداری که در کشور وجود دارد دشمن و گروهک های تروریستی در سه سال اخیر در شهرها و مراسم مختلف با عنوان های متفاوت دست به اقدامات کوری زدند که هیچ تاثیری در اراده و اعتقاد مردم به نظام اسلامی نداشته است.
وی با اشاره به اقدامات تروریستی گذشته در شهرهای اهواز، ماهشهر و زاهدان گفت: این حرکت های کور نه تنها مردم را نترسانده است بلکه با ظرفیت های موجود و با همکاری، هماهنگی، وحدت و همدلی بر این توطئه ها فائق خواهیم آمد.
سردار فدا تصریح کرد: ما از این حوادث، توطئه ها و اقدامات تروریستی و توطئه های کورشیطان در طول انقلاب زیاد داشتیم هیچ گاه نترسیدیم و ثابت، پابرجا و استوارتر ضمن تشییع شهدای گرانقدرمان آمادگی داریم که در صحنه های دفاع از انقلاب اسلامی، حیثیت و آبروی و جان ناقابل خود را تقدیم کنیم.
جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج ) استان اصفهان با تشریح جزییات این اقدام تروریستی گفت: این شهدا دیروز حین برگشت از محل ماموریت خود در منطقه عمومی سراوان ، در مسیر و جاده اصلی خاش - زاهدان مورد حمله انتخاری یک دستگاه خودروی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: خودروی انتحاری، وانتی بود که خودش را به اتوبوس حامل رزمندگان چسبانده بود و همزمان با مسیر حرکت اتوبوس عملیات انتحاری انجام داد که در این حادثه 27 نفر شهید و 12 نفر هم مجروح شدند که هفت نفر از مجروحان همزمان با انتقال پیکر شهدا به اصفهان منتقل می شوند و پنج نفر نیز به محض مساعد شدن وضعیت جسمی شان انتقال می یابند.
سردار فدا افزود: انتقال شهیدان به وسیله هواپیمای نیروی هوایی سپاه انجام شده و مراسم شب وداع با شهدا در ناحیه امام صادق اصفهان برگزار می شود.
وی به برگزاری مراسم تشییع شهدا با حضور یکی از مسوولان و فرماندهان لشکری در بعد از ظهر شنبه در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: مراسم تشییع شهدای شهرستانی نیز بعداز ظهر شنبه و یکشنبه صبح انجام می شود.
سردار فدا خاطرنشان کرد: بخشی از ماموریت جنوب شرق و حفاظت از مرزهای جنوب شرقی به نیروی زمینی سپاه واگذار شده و لشکر امام حسین هم در راستای کمک به نیروی زمینی سپاه مسوولیت تامین برقراری امنیت و کمک به محرومیت زدایی از مردم مظلوم آن منطقه در حدود 180 کیلومتری از مرزهای جنوب شرقی کشور را عهده دار شده است.
عوامل گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل با اقدام کور تروریستی انتحاری چهارشنبه شب یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران را منفجر کرد.
در این حادثه تروریستی که بوسیله یک دستگاه وانت مملو از موادمنجره در جاده خاش- زاهدان محدوده روستای چانعلی رخ داد 27 نفر از نیروهای جان برکف سپاه شهید شدند.
6994/ 6022

نظر شما