شناسهٔ خبر: 31168305 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

موج جدید بارش "برف و باران" کشور را در برمی‌گیرد

سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدید از عصر امروز خبر داد که پیامد آن آغاز موج جدید بارش "برف و باران" در بسیاری از استان‌های کشورمان است.

صاحب‌خبر -

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد از اواخر امروز پنجشنبه 25 بهمن ماه، سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می شود و طی روز جمعه و شنبه غالب نقاط کشور را تحت تاثیر  قرار می دهد .

روز جمعه با تقویت سامانه بارشی، گستره بارش ها مناطق  شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، دامنه های زاگرس مرکزی،  نیمه غربی البرز  را  در برگرفته  و سبب بارش باران در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف خواهد شد.

روز شنبه  فعالیت این سامانه در نیمه غربی تضعیف شده و در جنوب، شرق و شمال شرق کشور   تقویت خواهد شد؛ بر این اساس وضع هوای کشور طی روزهای آینده به شرح زیر پیش بینی می شود:

جمعه 97/11/26: بارش برف و باران و وزش باد در نیمه جنوبی استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، استانهای اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، دامنه های البرز در استانهای  زنجان، قزوین، البرز، تهران، بارش باران گاهی وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در استانهای ایلام، خوزستان، شمال فارس و  بارش باران گاهی وزش باد در استان های بوشهر و غرب یزد.

شنبه 97/11/27: بارش باران و برف در استانهای خراسان شمالی و خراسان رضوی  بارش باران گاهی وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در جنوب لرستان،  استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، شمال فارس، غرب کرمان،  بارش باران گاهی وزش باد در استان های بوشهر و خراسان جنوبی.

از این رو توصیه می شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، مدیریت بحران و سازمانهای امدادی در نظر گرفته شود.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور/بارش برف و باران در نوار غربی و تهران

بارش برف 8 شهرستان خراسان رضوی را فرا گرفت

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما