شناسهٔ خبر: 31167989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بخش آب اردبیل نیاز به ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد

R41374/P/S6,49/CT11

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام در بخش آب استان ما نیاز به ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار داریم تا پس از تکمیل این پروژه‌ها بتوانیم شاهد آغاز اجرای طرح‌های جدیدی باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اصغر سلیمان‌زاده صبح امروز در جلسه با اصناف و بازاریان در اردبیل اظهار داشت: با توجه به حق‌آبه‌ای که استان اردبیل از رود ارس دارد بیش از 50 درصد از آب این رودخانه در استان اردبیل مصرف می‌شود و در راستای تحقق حق‌آبه استان از این رودخانه پیگیری و تلاش لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به تولید 300 میلیون متر مکعب آب در هشت سال اخیر در حوزه قزل‌اوزن بیان کرد: از سهم استان اردبیل در این حوزه 107 میلیون متر مکعب به شکل سنتی برداشت شده و 58 میلیون متر مکعب نیز برای سدهای در حال احداث هشجین و بفراجرد در شهرستان‌های خلخال و کوثر و از این میزان 50 میلیون متر مکعب برای اردبیل اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل مساله آب را از اولویت‌های اصلی کشور که اغلب شهرهای کشور را با کمبود روبه‌رو کرده است، دانست و گفت: ما در استان اردبیل با کاهش 50 درصدی روان‌آب‌ها و کاهش آب در پشت سدهای استان روبه‌رو هستیم اما با این وجود مشکل عدیده‌ای در زمینه تامین آب در استان وجود ندارد.

سلیمان‌زاده با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام در بخش آب در سطح استان افزود: برای تکمیل این پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام در استان ما نیاز به 40 هزار میلیارد ریال اعتبار داریم تا پس از تکمیل این پروژه‌ها بتوانیم شاهد آغاز اجرای طرح‌های جدیدی باشیم چرا که تا این پروژه‌ها تکمیل نشود نمی‌توانیم پروژه جدیدی آغاز کنیم.

وی از تلاش برای تامین آب شرب و صنعتی در شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین تا سال 1425 با توجه به افزایش جمعیت خبر داد و گفت: در حال حاضر حجم تنظیمی سد یامچی 35 میلیون متر مکعب بوده و از طریق چاه‌های داخل شهر 15 میلیون متر مکعب به این ظرفیت افزوده شده تا برای تامین آب مورد نیاز 50 میلیون متر مکعبی شهرهای اردبیل و سرعین اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از انصراف سرمایه‌گذار طرح انتقال آب گورگور خبر داد و افزود:‌ پیش‌فراخوان این پروژه چند سال پیش منتشر و سرمایه‌گذار اصفهانی برنده این مناقصه شد تا با حجم 50 لیتر در ثانیه آب گورگور را به اردبیل منتقل کرده و در 40 نقطه از شهر به وسیله دستگاه‌های مکانیزه به نرخ هر لیتر 100 تومان تحویل مردم دهد اما شرایط اقتصادی سبب انصراف این سرمایه‌گذار شد و با توجه به این امر در صدد انتشار فراخوان جدید با نرخ فعلی برای جذب سرمایه‌گذار هستیم.

انتهای پیام/ح

نظر شما