شناسهٔ خبر: 31167436 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

افزایش ۲۲ درصدی اجرای شخم اول در شالیزارهای گیلان

رشت- رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اجرای شخم اول در ۶۰ هزار و ۳۴۱ هکتار از شالیزارهای استان از افزایش ۲۲ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی درجانی پیش ازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون کشاورزان گیلانی موفق به اجرای شخم اول در ۶۰ هزار و ۳۴۱ هکتار از اراضی شالیزاری استان شده‌اند، اظهارکرد: در سال‌های اخیر شالیکاران با استفاده از نزولات آسمانی و به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب شالیزارهای خود را شخم می زنند.

وی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که ۵۳ هزار هکتار بوده با رشد ۲۲ درصدی همراه است، افزود: پیش بینی می‌شود با توجه به بارش‌های اخیر و مناسب بودن شرایط، شخم اول شالیزارها تا اواسط اسفند به پایان برسد.

درجانی به برخی از مزیت‌های اجرای شخم اول در شالیزارهای نیز اشاره کرد و گفت: از بین رفتن کانون‌های زادآوری کرم ساقه خوار، استفاده بهینه از آب بارندگی‌ها و صرفه‌جویی در زمان، آب و هزینه از مزایای اجرای شخم اول شالیزارها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است، ادامه داد: استان گیلان دومین تولید کننده برنج کشور بوده که سالانه ۷۵۰ هزار تن برنج سفید تولید می کنند.

نظر شما