شناسهٔ خبر: 31167333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار مرکزی:

کارگاه‌های کوچک را در شهر و روستا فعال کنیم

استاندار مرکزی گفت: همان‌گونه که دوباره چرخ فعالیت کارخانه‌های بزرگ در سال جاری به حرکت درآمد با این رویکرد در سال آتی نیز کارگاه‌های کوچک را در شهرهای کوچک و روستاها فعال می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ظهر امروز کارگاه تولید کفش در روستای شیرین‌آباد خنجین با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۸ نفر با حضور استاندار مرکزی افتتاح شد.

استاندار مرکزی در افتتاحیه این کارگاه با اشاره به برنامه‌های سال آتی اظهار کرد: سال آینده آغاز خوبی در استان داریم چراکه بیشتر کارگاه‌های غیرفعال، فعالیت خود را شروع می‌کنند.

سیدعلی آقازاده تصریح کرد: همان‌گونه که دوباره چرخ فعالیت کارخانه‌های بزرگ در سال جاری به حرکت درآمد با این رویکرد در سال آتی نیز کارگاه‌های کوچک را در شهرهای کوچک و روستاها فعال می‌کنیم.

وی تأکید کرد: در سال جاری با مساعدت بخش دولتی و حمایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، گام‌های مؤثری در راستای رونق اقتصادی برداریم.

همچنین مرکز فنی و حرفه‌ای دومنظوره شهر خنجین(سیار) در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع و زیربنای ۴۰۰ مترمربع با اعتبار سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از محل اعتبارات جاری مرکز فنی و حرفه‌ای استان با حضور استاندار مرکزی برگزار شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در آیین افتتاح این مرکز گفت: با توجه به لزوم استفاده بهینه از اموال دولتی مازاد و سالم تجهیزات مورد نیاز کارگاه‌های تعمیر موتورسیکلت، برق ساختمان، قالی‌بافی، کشاورزی و یارانه این مرکز و اموال مازاد سایر مراکز آموزشی استان جمع‌آوری و منتقل شد که این امر باعث صرفه‌جویی قابل ملاحظه و تحقق اقتصاد مقاومتی شد.

مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهدای خنجین با ۵۰۵ مترمربع زیربنا در مدت ۲ سال اخیر با صرف اعتبار ۷۵۰ میلیون تومان با حضور استاندار مرکزی افتتاح شد.

۸۵ درصد از اعتبارات از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی و ۱۵ درصد از اعتبارات استانداری تأمین شده است.

این مرکز دارای بخش‌های پزشکی و مراقبت مادران باردار، اطفال، داروخانه، آزمایشگاه و ظرفیت پذیرش روزانه ۶۰ نفر است.

استاندار مرکزی در سفر به شهر تلخاب کارگاه تولید دستکش صنعتی را نیز در این شهر به بهره‌برداری رساند.

این واحد تولیدی با ۷۰ مترمربع زیربنا و به وسعت ۴۰۰ متر با صرف ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با ظرفیت ماهانه ۲۰ هزار جفت دستکش و اشتغال‌زایی ۸ نفر راه‌اندازی شد.

استاندار مرکزی در مراسم افتتاح این طرح گفت: در شهرستان فراهان ١٠٨پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی شد که از این تعداد ٢ پروژه کلنگ‌زنی و ١٠٦پروژه افتتاح شد.

سیدعلی آقازاده مجموع کل پروژه‌های اقتصادی، افتتاحی و کلنگ‌زنی را ٣٠پروژه عنوان کرد و اظهار داشت: به منظور افتتاح و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها بیش از 6.5 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به افتتاح ١٠٦ پروژه افتتاحی ادامه داد: میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها بیش از ٣٠ میلیارد تومان بوده است.

استاندار مرکزی مجموع اشتغال ایجاد شده به صورت مستقیم و غیرمستقیم با افتتاح این پروژه‌ها را ٣٨٣نفر عنوان کرد.

آقازاده پس از ورود به شهرستان تفرش با حضور در گلزار شهدا به مقام والای شهیدان ادای احترام کردند و سپس با خانواده شهیدان احمد و محمد کمالی مقدم دیدار کرد.

شهید محمد کمالی مقدم متولد سال ۱۳۴۴ در جاده اهواز خرمشهر در سال ۱۳۶۲ به درجه بالای شهادت نائل آمد و شهید احمد کمالی مقدم متولد ۱۳۴۲ در  عملیات بیت‌المقدس سال ۱۳۶۱ به شهادت رسید.

آیین بهره‌برداری سالن ورزشی دبیرستان فاطمه الزهرا (س) با زیربنای آموزشی ۴۱۷ مترمربع و با اعتبار ۵ میلیارد ریال با حضور استاندار مرکزی صورت گرفت.

اولین کارگاه تراش روی بلور و کریستال در فضایی به مساحت ۴۲ متر در دانشگاه آزاد تفرش و ظرفیت تولید ۳۶۰۰ پارتی در سال و اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان با حضور استاندار مرکزی افتتاح شد.

افتتاح این کارگاه اشتغال ۱۰ نفر مستقیم و ۱۲ نفر غیرمستقیم را به همراه دارد.

از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در شهرستان تفرش زمین چمن مصنوعی روستای بازرجان تفرش به مساحت هزار مترمربع با اعتبار ۳ میلیارد ریال از محل اعتبار ملی و مشارکت دهیاری و شورای روستای بازرجان بود.

بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی به دو روستای فرک و طریز آباد شهرستان تفرش با اعتبار ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌هایی بود که به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

نظر شما