شناسهٔ خبر: 31167215 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نگاهي به دوئل هاي جذاب تراکتورسازي و استقلال؛ جنگ تمام عيار در يادگار

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- لحظه شماري براي آغاز بازي حساس و هيجان انگيز تراکتورسازي و استقلال آغاز شده است.
به گزارش آريا، بازي تراکتورسازي و استقلال آنقدر حساسيت و تصاوير به يادماندني و صحنه‌هاي جنجالي دارد که کم کم بايد اين بازي را هم مثل بازي سپاهان و پرسپوليس يک شبه دربي دانست. تبريزي خاطره خوبي از اولين ديدارش با با فروزان در اين فصل دارد. او اولين بازي‌اش با پيراهن استقلال را مقابل تراکتورسازي انجام داد و کمتر از نيم‌ساعت وقت لازم داشت تا اولين گل آبي‌اش را به ثمربرساند. اين گل سريع آن زمان اين تصور را به وجود آورد که استقلال روزهاي پرگلي را با تبريزي خواهد گذراند. اما گذشت زمان نشان داد که اين گل بيشتر نشانه ضعف دفاعي تراکتوري‌ها در آن برهه بوده تا شم گلزني مهاجم استقلال. تبريزي اين بار هم در حالي به فروزان مي‌رسد که با گل هفته گذشته براي دروازه‌بان سابق آبي‌ها خط و نشان کشيده است.
دفاع چپ و راست تيم ملي حالا قرار است مقابل همديگر به ميدان بروند. غفوري  بعد از مصدوميتش در تمرين استقلال با شرايط ويژه‌اي به اين بازي خواهد رسيد اما حاج‌صفي کاملا آماده است. البته او هفته گذشته مقابل نساجي يک اشتباه منجر به گل انجام داد که به تساوي تيمش تبديل شد اما در فاز هجومي قطعا يکي از خطرناک‌ترين بازيکنان تراکتور خواهد بود. او مي‌تواند يکي از سخت‌ترين روزهاي غفوري را رقم بزند. البته اين يک روز سخت دونفره است. چون غفوري هم در توانايي‌هاي هجومي چيزي کمتر از حاج‌صفي ندارد.
کاپيتان تيم ملي مرد همه کاره تراکتوري‌ها در ميانه ميدان است. بازيسازي که روزبه چشمي و نورافکن در اين بازي بايد دريبل‌ها و پاس‌هاي کليدي‌اش را خراب و ارتباط او با مهاجمان تيمش را قطع کنند. مسعود شجاعي در بازي رفت استقلال يکي از بدترين بازيکنان ميدان بود و تقريبا روي هر سه گل استقلال نقش مستقيم داشت. شجاعي اما نسبت به بازي رفت کاملا در ترکيب قرمزها جا افتاده است و با 3 گل و 3 پاس گل بعد از استوکس موثرترين بازيکن تبريزي‌هاست. البته خوش‌شانسي روزبه چشمي اين است که شجاعي به واسطه سن بالايش بازيکن سرعتي محسوب نمي‌شود که چشمي را دچار دردسر کند.
در صورت حضور نورافکن در پست هافبک دفاعي مهار آماده‌ترين بازيکن تيم ملي در جام‌ملت‌ها به عهده زکي‌پور خواهد بود. بازيکني که حالا با حضور يک آلترناتيو قوي به نام نورافکن، اين بازي و موفقيت مقابل دژاگه برايش ماموريت مهمي محسوب مي‌شود. دژاگه با ميانگين 1.5 پاس کليدي در هر بازي ميان بازيکنان تراکتورسازي رکورددار است. در مقابل زکي‌پور هم برتري‌اش در نبردها بالاست و اين آمار استقلال را اميدوار مي‌کند که بتواند به برد زکي‌پور در دوئل ها با دژاگه اميدوار باشد.
سلاح مرگبار تراکتوري‌ها بعد از بازگشت مجددش به اين تيم نسبت به قبل کم‌خطر ظاهر شده است. با اين حال استوکس مانند يک بمب ساعتي است که هر دقيقه امکان انفجارش وجود دارد و مهدي رحمتي اين را به خوبي مي‌داند. البته رحمتي که فعلا و با يک بازي کمتر بهترين خط دفاعي ليگ را در اختيار دارد و تعداد کلين‌شيت‌هايش را هم دورقمي کرد و مقابل تراکتورسازي به دنبال دوازدهمين کلين‌شيت است تا سالي رويايي را در 37 سالگي تجربه کند. از آخرين گلي که او دريافت کرده بيش از 4 ماه مي‌گذرد و رحمتي علاقه‌اي ندارد که استوکس اين رکورد را قيچي کند.  
البته در اين جدال خارجي ها نقش تعيين کننده اي را ايفا خواهند کرد. خارجي هايي که در مستطيل سبز و روي نيمکت دو تيم حضور دارند و هواداران دلخوش به درخشش شان هستند. خارجي هايي که نماينده سه قاره هستند و مي توانند در پايان ستاره ميدان نام بگيرند.
بيشترين سهم به نمايندگان قاره سياه اختصاص پيدا کرده است. درترکيب آبي پوشان تهران سه مهره آفريقايي حضور دارند که همين ابتدا بايد نام يکي از آنها را خط زد. آياندا پاتوسي هافبک اهل آفريقاي جنوبي آبي پوشان هنوز ITC اش را دريافت نکرده و نمي تواند در اين ديدار هم به ميدان برود اما دو نفر ديگر منتظر دستور شفر هستند تا به سمت دروازه تراکتور يورش ببرند. اسماعيل گونسالوس گينه بيسائويي در ديدار برابر پيکان تعويض طلايي تيمش بود. او از اولين "تاچ" يک گل انفرادي و زيبا را ساخت تا نشان دهد گروي ثاني در راه نيست. در کنار ايسما، گادوين منشا هم حضور دارد. بازيکن نيجريه اي که سابقه گلزني مقابل تراکتورسازي را دارد و حالا مي بايست در لباس استقلال هم اين کار را تکرار کند. منشا در بازي قبلي يک پاس گل داد. در سوي مقابل هم يک بازيکن آفريقايي حضور دارد که دست بر قضا معروفترين خارجي کنوني ليگ هم به حساب مي آيد. کوين کنستانت گينه اي همچنان به صورت اختصاصي با مربيان تراکتور کار مي کند تا براي ديدار با استقلال مهيا شود. او براي انجام دادن اولين بازي در ليگ برتر ايران لحظه شماري مي کند و بايد ديد، اين اتفاق در بازي برابر استقلال رخ مي دهد يا خير.
در اينجا بين دو تيم تعادل برقرار است. هم استقلال و هم تراکتور يک مهره از قاره کهن دارند اما بک تفاوت بزرگ. همام طارقِ آبي ها مصدوم است و فعلا اجازه بازي ندارد ولي يوکيا سوگيتايِ تراکتوري ها در بهترين فرم خود قرار دارد و يکي از اميدهاي اصلي ليکنز براي باز کردن دروازه رحمتي به حساب مي آيد. سوگيتا مقابل نفت مسجد سليمان گل زد تا نشان دهد در کنار گلسازي، توانايي گلزني هم دارد. بي ترديد يکي از چالش هاي اصلي شفر، از کار انداختن اين ريز جثه ژاپني است.
جنگ اروپايي دو تيم در داخل زمين به صورت نابرابر خواهد بود. آقاي گل تراکتوري ها يعني آنتوني استوکس به عنوان ستاره اصلي تي تي ها يک ايرلندي دو آتشه است. بازيکني جزيره نشين که در 17 هفته گذشته توانايي بالاي خود را به همه نشان داده و هشت گل او تا به اينجا گواه بر همين قضيه بوده است. استوکس در بازي رفت مقابل استقلال ناکام بود ولي حالا فقط به شکستن طلسم گل نخوردن آبي هاي پايتخت فکر مي کند.

نظر شما