شناسهٔ خبر: 31166229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دیوان محاسبات تذکر داد:

حساب دستگاه ها در بانک های غیردولتی صفر شود

بیرجند- رئیس دیوان محاسبات کل کشور گفت: متاسفانه برخی دستگاه ها هنوز در بانک های غیر دولتی حساب دارند که باید صفر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عادل آذر صبح پنجشنبه در شورای اداری خراسان جنوبی، اظهار کرد: نمایندگان خراسان جنوبی اشراف بسیار خوبی نسبت به ظرفیت ها و قابلیت های منطقه دارند.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات پاسدار بیت المال است و بر دستگاه هایی که از این بیت المال در بودجه کشور استفاده می کنند نظارت دارد، افزود: بیت المال تنها پول و بودجه نیست بلکه بخش اعظم آن سرمایه های کشور است که بروز و نمود آن مسئولان هستند.

رئیس سازمان دیوان محاسبات با اشاره به اینکه در تمام ارکان دیوان محاسبات باید از مدیران پاسداری و حمایت شود و نگذاریم از مسیر قانون منحرف شوند، گفت: راهبرد دیوان محاسبات نظارت مستمر، پیشگیرانه، هدایتگرانه و مقتدرانه است.

وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری به مدیران آموزش های لازم ارائه شده است، عنوان کرد: طی طرح بینا به مدیران و کسانی که امور مالی انجام می دهند آموزش حقوق مالیه داده می شود و طی دو هفته آینده این طرح در استان خراسان جنوبی نیز برگزار می شود.

آذر با اشاره به اینکه بیش از ۹۷ درصد مدیران کشور انسان های باشرف و امین بیت المال و کشور هستند، بیان کرد: تخلف متفاوت با جرم است و باید برای مردم تشریح شود.

 خراسان جنوبی از پاک ترین استان ها از نظر مالی

وی با بیان اینکه تمام سرمایه دانشی ما در خدمت استان خراسان جنوبی است، اظهار داشت: از مدیران نباید تعهد گرفته شود چراکه گاهی مدیر علی رغم آموزش و مشاوره به دلیل مصلحت منطقه ای ممکن است تصمیم دیگری بگیرد.

رئیس سازمان دیوان محاسبات با اشاره به اینکه نظارت باید در خدمت توسعه قرار گیرد، افزود: خوشبختانه در استان ها مشکل جدی نداریم و استان خراسان جنوبی یکی از پاک ترین استان ها از نظر مالی به نسبت بودجه ای که دارد در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی دستگاه ها هنوز در بانک های غیر دولتی حساب دارند که باید صفر شود، گفت: دستگاه ها و مسئولین باید معاملات خود را در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ثبت کنند.

آذر با اشاره به اینکه اموال شناسایی شده در استان خراسان جنوبی بیش از ۹۰ درصد ثبت شده است، عنوان کرد: کارگروهی برای شناسایی اموال دولت که سند و شناسنامه ندارند باید در استان تشکیل شود.

وی با بیان اینکه یکی از چالش های اساسی در دستگاه های اجرایی کنترل های داخلی است، اظهار داشت: گاهی تدبیر مدیریتی از باب دلسوزی در خصوص اوراق مالی و اسلامی انجام می شود که درست نیست و باید طبق قانون عمل شود.

نظر شما