شناسهٔ خبر: 31165893 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سوئد به همکاری های خود با ایران در همه زمینه ها ادامه خواهد داد

وزیر تجارت خارجی سوئد با اعلام حمایت مجدد کشورش از برجام تأکید کرد که این کشور به همکاری های خود با ایران در همه زمینه ها از جمله اقتصادی ادامه خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در استکهلم برگزار شد. در این جشن باشکوه که با حضور گسترده سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم، مقامات وزارتخانه های مختلف و بخش خصوصی سوئد برگزار شد، خانم «لینده» وزیر تجارت خارجی سوئد که همزمان وزیر کمیسیون مشترک دو کشور نیز است، به نمایندگی از دولت سوئد شرکت و پس از سخنرانی سفیر کشورمان در استکهلم، به ایراد سخنرانی پرداخت. 

خانم لینده وزیر تجارت خارجی سوئد در بخشی از سخنانش گفت: مایلم از اینکه فرصت یافتم که به همراه اشتفان لوون نخست وزیر سوئد در دو سال پیش در چنین روزهایی از ایران دیدن کنم، خرسندی خود را ابراز کنم. این سفر منحصر به فرد به همراه یک هیأت بزرگ سوئدی بود که در مذاکراتشان در تهران بحث های متعدد و متنوعی را با مقامات ایران داشتند و این گفتگوها و دیدارهای متنوع همچنان مبتنی بر خواست و منافع دو طرف ادامه یافته است.

وی با بیان اینکه به عنوان وزیر تجارت خارجی سوئد از سابقه دیرینه و گسترده تجارت در تاریخ ایران آگاه است، گفت: ایران همواره برای هزاران سال، مرکزیتی بی بدیل برای تجارت جهانی بوده و این کشور، حالا هم ظرفیت تجارت و اقتصادی فراوانی دارد و بدین دلیل است که ما همچنان ایران را به عنوان یک شریک قدیمی و مهم اقتصادی خود می دانیم. ولی متاسفانه بازیگران خارجی بار دیگر برای برقراری روابط تجاری شان با ایران با مشکلاتی مواجه شده اند و این به دلیل تحمیل مجدد تحریم ها علیه ایران توسط آمریکا بوده و بسیار مایه تاسف است.

وزیر تجارت خارجی سوئد با بیان اینکه سوئد و بقیه کشورهای اروپایی قویا از برجام حمایت می کنند، اظهار داشت: ما به همراه همه اروپایی ها تمام تلاش خود را به کار خواهیم برد تا روابطمان را با ایران تعمیق بخشیم و تجارت و همکاری های اقتصادی با ایران را هر چه بیشتر متنوع و تسهیل سازیم.

وی در پایان از فرصت ایجاد شده برای حضورش در این مراسم قدردنی کرد و با بیان اینکه سوئد همکاریهای خود با ایران را در همه زمینه ها ادامه داده و تنوع خواهد بخشید، جشن روز ملی ایران را تبریک گفت.

پیش از سخنرانی وزیر تجارت خارجی سوئد، رسول مهاجر سفیر کشورمان دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در طی 40 سال گذشته را تشریح، عقب نشینی آمریکا از برجام را اقدامی کاملا غیر قانونی، متکبرانه و ظالمانه ذکر کرد که در ادامه دخالت ها و دشمنی های پیشین این کشور در مقابل ملت ایران، از جمله تنها کودتای تاریخ کشورمان صورت گرفته است.

 

 

برگزاری بیش از 40 انتخابات و حضور و نقش یافتن مردم در صحنه های سیاسی و اجتماعی ایران به یمن پیروزی انقلاب اسلامی از جمله نکات مورد اشاره سفیر ایران در سخنانش بود.

او گفت: ایران با اقدامی بی بدیل، نه با کلمات بلکه با حضور در صحنه و ایثارهای فراوان، عملا به مقابله با تروریستها پرداخته، عملکرد ایران در این راستا با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست و این، رمز گسترش محبوبیت و نفوذ ایران در منطقه است.

انتهای پیام/

نظر شما