شناسهٔ خبر: 31165239 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اسلامیان: نام برانکو و نکونام برای سرمربیگری تیم ملی در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح نشده است

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: هیچ جلسه ای برای بررسی گزینه های سرمربیگری تیم ملی انجام نداده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کارلوس کی روش پس از اتمام جام ملت های آسیا به فعالیت ۸ ساله خود در تیم ملی فوتبال ایران پایان داد و یک هفته بعد با عقد قراردادی ۳ ساله به مبلغ ۳ میلیون دلار هدایت تیم ملی کلمبیا را در دست گرفت.

در روزهای اخیر بحث انتخاب جانشین کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران به یک موضوع داغ تبدیل شده است و نام های مختلف و بزرگی مانند زین الدین زیدان، ژوزه مورینیو، برت فن مارویک، یورگن کلینزمن، لورن بلان برای جانشینی کی روش از سوی برخی رسانه ها و مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان مطرح شده اند.

مربیانی که عقد قرارداد با هر یک از آنها نیازمند صرف هزینه سنگینی است و بعید به نظر می رسد فدراسیون فوتبال ایران که تاکنون مطالبات یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری کی روش را تسویه نکرده است بتواند با صرف هزینه ای بیشتر از قرارداد کی روش، مربی بزرگی را به کشورمان بیاورد.

در این میان برخی رسانه ها هم شروع به مانور روی نام گزینه های ایرانی مانند علی دایی، امیر قلعه نویی و جواد نکونام و خارجی های در دسترسی مانند برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر کرده اند.

طبق اعلام برخی از این رسانه ها فدراسیون فوتبال قصد دارد از جواد نکونام که دوران به نسبت موفقی در زمان حضورش در تیم های نساجی و خونه به خونه داشته است به عنوان سرمربی موقت تیم ملی استفاده کند و کاپیتان و مربی سابق این تیم در اردوی نوروزی تیم ملی که به احتمال فراوان در چین و با حضور در تورنمنتی که قرار است در این کشور برگزار شود، هدایت تیم ملی را در دست خواهد داشت.

از طرفی در فضای مجازی بحث انتخاب برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات پرسپولیس برای سرمربیگری تیم ملی کشورمان در پایان فصل هم داغ شده و شنیده می شود فدراسیون قصد دارد از این سرمربی که نسبت به گزینه های خارجی مطرح شده قیمت ارزان تری دارد بار دیگر روی نیمکت یوزها (لقب تیم ملی فوتبال ایران) بهره بگیرد و جواد نکونام را هم به عنوان دستیار اول برانکو روی نیمکت این تیم بنشاند.

برای پیگیری این موضوع با محمود اسلامیان، یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت و گوی کوتاهی انجام دادیم که او اظهار داشت:  بحث انتخاب جانشینی کی روش باید در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون مورد ارزیابی قرار بگیرد و این هیئت رئیسه هم تاکنون هیچ جلسه ای برای بررسی گزینه های سرمربیگری تیم ملی انجام نداده است. طبیعی است در این وضعیت هیچ گزینه ای هم برای سرمربیگری تیم ملی مطرح نشده و من هم اطلاعی از انتخاب نکونام یا برانکو ندارم. در جلسات آتی هیئت رئیسه باید موضوع جانشینی کی روش را مورد ارزیابی دقیقی انجام بدهیم.

بیشتر بخوانید: زمان جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای انتخاب جانشین کی روش مشخص شد 

انتهای پیام/

تکذیب پیشنهاد به برانکو برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران

نظر شما