شناسهٔ خبر: 31165053 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دانشگاه تهران همچنان برترين دانشگاه ايران

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- دانشگاه تهران از نظر حضور پررنگ در وب، رتبه اول را در ميان 10 دانشگاه برتر ايران به خود اختصاص داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي دانشگاه تهران، سايت «وبومتريکس» در ژانويه 2019 ليست دانشگاه‌هاي برتر ايران از نظر نقش پژوهشي و آموزشي اين دانشگاه‌ها در وب‌سايتشان را مورد ارزيابي و تحليل قرار داد.
اين نظام وب‌سنجي دانشگاهي، وب‌سايت دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي را بر اساس چهار شاخص مشخص کرده است که شاخص نخست آن‌ها تعداد صفحات وب دانشگاه در گوگل است که اين مورد 5 درصد را به خود اختصاص داده است و مورد بعدي، تعداد لينک‌هاي برقرار شده از ساير سايت‌ها به سايت دانشگاه است که اين مورد 50 درصد را به خود اختصاص داده است. تعداد استنادات از نويسندگان برتر بر اساس گوگل اسکولار ديگر معيار ارزيابي است که 10 درصد از کل امتيازات را به خود اختصاص مي‌دهد. آخرين معيار، تعداد مقالات کيفي دانشگاه قرار گرفته در بين 10 درصد مقالات پر استناد موضوع مربوطه در رتبه‌بندي سايمگو با 35 درصد است.
در اين ميان 10 دانشگاه برتر ايران از نظر حضور پررنگ در وب به ترتيب: دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکي تهران، دانشگاه صنعتي شريف، دانشگاه صنعتي اميرکبير، دانشگاه تربيت مدرس، دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، دانشگاه صنعتي اصفهان، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه فردوسي و دانشگاه شهيد بهشتي هستند.

نظر شما