شناسهٔ خبر: 31164776 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

گوگل ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به اپل پرداخت کرده است

حسین انصاری / 9to5mac

صاحب‌خبر -

براساس تخمین‌های گلدمن ساکس، حدود یک‌پنجم درآمد سرویس‌های اپل مستقیما از گوگل تأمین می‌شود و این درحالی است که تحلیل‌گران این بانک از اپل می‌خواهند که یک سرویس رسانه‌ای شبیه آمازون‌پرایم راه‌اندازی کند.

شرکت خدمات بانکی گلدمن ساکس به کوپرتینویی‌ها درباره وابستگی به شرکت رقیب، یعنی گوگل برای درآمد سرویس‌های خود هشدار داد و این درحالی است که تمایل اپل برای رفتن به سمت سرویس‌های اشتراکی، جدیدترین استراتژی بلند‌مدت این شرکت در زمینه کسب‌و‌کار است.

اگر این سؤال برای شما پیش می‌آید که چرا چنین پولی مابین این دو شرکت ردوبدل می‌شود، باید گفت که گوگل هنوز مقدار زیادی پول به اپل پرداخت می‌کند تا به‌عنوان مرورگر پیش فرض در دستگاه‌های آی‌او‌اس باقی بماند. بنابر گفته راد هال از تحلیل‌گران این صنعت، این مقدار پول بین ۹ تا ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

یکی از تحلیل گران گلدمن ساکس به سرمایه‌گذاران گفت:

اپل نیاز خواهد داشت که ازطریق راه‌اندازی موفق پکیج نرم‌افزاری اپل پرایم و قرار دادن ویدئو‌های اورجینال در آن، یک رشد تک رقمی به درآمد سرویس‌های خود اضافه کند. انتظار می‌رود که این پکیج در بهار یا تابستان امسال عرضه شود.

اخباری که بعضی از نسخه های اپل پرایم را پوشش می‌دهند تازگی ندارند. اوایل ماه جاری کیتی هیوبرت، از تحلیل‌گران شرکت مورگان استنلی، راه‌اندازی یک پکیج خدمات رسانه‌ای را در اواخر سال جاری از سوی کوپرتینویی‌ها ضروری دانست. او همچنین تخمین زد که در صورت راه‌اندازی موفق این پروژه، اپل به ارزش یک تریلیون دلار خود باز می‌گردد.

 CNBC گزارش داد:

براساس تخمین‌های گلدمن ساکس، گوگل حدود ۹.۵ میلیارد دلار بابت هزینه‌های تصاحب ترافیک در طول سال ۲۰۱۸ به اپل پول پرداخت کرده است؛ چیزی حدود یک سوم سود اپل در این بخش. این مبالغ پرداخت‌شده بخش اعظمی از درآمد سرویس‌های اپل را در سال ۲۰۱۹ تشکیل می‌دهند.

هنوز مشخص نیست که کوپرتینویی‌ها دقیقا چه چیزی را با چه قیمتی ارائه خواهد داد؛ اما به هر حال انتظار می‌رود که سرویس‌های استریم با کیفیت تلویزیون و فیلم به همراه اپل موزیک و همچنین یک سرویس اشتراکی اخبار، اواخر امسال در صف عرضه قرار بگیرند.

برچسب‌ها:

نظر شما