شناسهٔ خبر: 31163426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مراجعه ۱۴۳ هزار نفر به مراکز اهدای خون استان اصفهان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در ۱۰ ماهه ابتدای امسال از ۱۴۳ هزار مراجعه کننده ۱۱۳ هزار واحد خون دریافت کردیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجید زینلی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان اظهار داشت: طبق روال هر سال با شروع فصل سرما میزان مراجعه کنندگان به مراکز اهدا خون کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: در ۱۰ ماهه ابتدای امسال از ۱۴۳ هزار مراجعه کننده ۱۱۳ هزار واحد خون دریافت کردیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است.

وی در پاسخ به چرایی این افزایش تصریح کرد: فرهنگ‌سازی به کمک فراخوان‌ها و تبلیغات، آگاه‌سازی مردم و ارتباط با رسانه‌ها از جمله اقداماتی است که مرکز انتقال خون انجام داده تا برنامه‌ریزی هدفمند به این افزایش برسیم.

زینلی یادآور شد: در حال حاضر نیاز مراکز درمانی را به طور کامل تأمین می‌کنیم و مشکلی در این رابطه وجود ندارد، اما با توجه به نیاز مستمر و رو به افزایش مراکز درمانی از شهروندان می‌خواهیم که نسبت به اهدا خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به مشارکت پایین بانوان در اهدای خون خاطرنشان کرد: از بین کسانی که سال ۹۷ برای اهدای خون اقدام کرده‌اند ۹۶.۵ درصد مرد و مابقی بانوان هستند، همچنین ۶۰ درصد به صورت مستمر و حداقل در سال دو بار مراجعه می‌کنند.  

 

انتهای پیام/م 

 

افزایش اهدای خون در بین اصفهانی‌ها

نظر شما