شناسهٔ خبر: 31162973 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ليگ قهرمانان اروپا؛

پيروزي ارزشمند رئال مادريد در زمين آژاکس/ برد پرگل تاتنهام مقابل دورتموند در ومبلي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- مدافع عنوان قهرماني توانست به يک پيروزي ارزشمند در خانه نماينده هلند دست يابد.
به گزارش آريا، آژاکس و رئال مادريد از دور رفت يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان به مصاف هم رفتند که اين بازي در نهايت با نتيجه 1-2 به سود رئال مادريد به پايان رسيد.
آژاکس که بازي را خوب شروع کرده بود در دقيقه 27 تا آستانه گلزني پيش رفت اما ضربه تاديچ به تير دروازه کورتوا برخورد کرد. تيم ميزبان در دقيقه 35 روي يک کار تيمي زيبا مي توانست گل بزند اما کورتوا به خوبي توانست ضربه زيخ را دور کند. آژاکس تنها دو دقيقه بعد روي اشتباه کورتوا و با ضربه سر تاگليافيکو به گل رسيد اما داور پس از بازبيني تصاوير در يک تصميم جنجالي اين گل را به دليل آفسايد مردود کرد.
در حالي که نيمه دوم بار ديگر با برتري نسبي آژاکس آغاز شده بود اين تيم رئال بود که در دقيقه 60 برخلاف جريان بازي توانست به گل برسد. وينيسيوس در فضاي خوبي صاحب توپ شد و توانست پس از جا گذاشتن چند بازيکن حريف توپ را بنزما برساند تا اين بازيکن در دهانه دروازه گلزني کند.
حملات آژاکس سرانجام نتيجه داد و اين تيم در دقيقه 75 بازي را مساوي کرد. داويد نرس در فضاي خالي پشت مدافعان رئال صاحب توپ شد و توپ را به دهانه دروازه فرستاد تا زيخ آن را گل کند. در حالي که آژاکس در اين دقايق قصد حمله کردن داشت اين رئال بود که روي ضد حملات خطرناک کار مي کرد و سرانجام در دقيقه 87 روي سانتر کارواخال و با ضربه آسنسيو در دهانه دروازه به گل دوم خودش دست يافت.
تيم ميزبان در آخرين ثانيه هاي بازي روي پاس بلند زيباي تاديچ که باعث شد دولبرگ با دروازه بان تک به تک شود مي توانست به گل برسد اما کورتوا توانست ضربه ضعيف اين بازيکن را مهار کند تا بازي با همان نتيجه تمام شود.

در ديگر بازي شب گذشته، شاگردان پوچتينو با يک پيروزي پرگل نيمي از راه صعود را طي کردند. تيم هاي تاتنهام و دورتموند از دور رفت يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان به مصاف هم رفتند که اين بازي در نهايت با برتري سه گله تاتنهام تمام شد. جدي ترين موقعيت نيمه اول در دقيقه 45 نصيب تيم دورتموند شد اما هيوگو لوريس توانست با يک عکس العمل خوب ضربه سر زاگادو را دور کند تا اين نيمه کم موقعيت و نزديک بدون گل به پايان برسد. تاتنهام ميزبان در همان ابتداي نيمه دوم روي اشتباه مدافع حريف و سانتر فرتونگن و توسط سانگ هيون مين توانست به گل برسد.
لندني ها که پس از اين گل تيم برتر ميدان بودند و بازي را در کنترل داشتند چند فرصت خوب را از دست دادند تا اينکه در دقيقه 82 روي يک ضد حمله به گل دوم خودشان هم دست يافتند. سيسوکو توپ را از گوتزه گرفت و آن را اورير رساند. فرتونگن موفق شد روي سانتر اين بازيکن دروازه را باز کند. اين پايان کار نبود و تاتنهام در دقيقه 86 روي کرنر ارسالي اريکسن و با ضربه سر يورنته به گل سوم هم رسيد تا در شب غيبت هري کين و دله آلي يک پيروزي پرگل را کسب کند.

نظر شما