شناسهٔ خبر: 31162902 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

« ری » نامزد پایتخت کتاب ایران شد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، سید احمد صفوی در این باره اظهار داشت: در پنجمین دوره این برنامه، 172 شهر از

صاحب‌خبر - به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، سید احمد صفوی در این باره اظهار داشت: در پنجمین دوره این برنامه، 172 شهر از تمامی استان‌‌های کشور موفق به ارسال آثار خود به دبیرخانه مرکزی این جشنواره شدند و بعد از داوری در سه مرحله، 35 شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و هیات داوران نیز ٢٠ شهر را به عنوان شهرهای مرحله نهایی انتخاب کرد.
وی تصریح کرد: رویداد انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف کمک به توسعه پایدار فرهنگی و اجتماع ‌محور شهرها، انسجام ‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی و بهره ‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های محلی و بومی برای ترویج کتابخوانی انجام می شود.
صفوی افزود: این عنوان به شهری اعطا می ‌شود که از نظر هیات داوران بهترین و موثرترین برنامه را برای ترویج کتابخوانی ارائه کرده و تضمین‌های لازم را برای اجرای آن داده باشد.
وی بیان کرد: شهر منتخب علاوه بر دریافت لوح تقدیر از مقامات عالی ‌رتبه کشوری، مجموعه‌ ای از تسهیلات، اعتبارات و منابع فرهنگی را نیز دریافت خواهد کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ری افزود: شهرستان ری برای چهارمین سال پیاپی به دلیل انجام فعالیت های ترویجی و توسعه ای در امر کتابخوانی، از جمله ثبت ٦٧٦ باشگاه کتابخوانی با ظرفیت هشت هزار و ٧٤٠ نفر به عنوان تنها شهر پیشتاز در این بخش، نامزد کسب عنوان پایتخت کتاب ایران می شود.
وی عنوان کرد: در چهار دوره گذشته اجرای این طرح، شهرهای اهواز، نیشابور ، بوشهر و کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده بودند.
صفوی گفت: مراسم اختتامیه انتخاب و معرفی پنجمین پایتخت کتاب ایران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و تعدادی از مسئولان کشوری و اهالی قلم و فرهنگ روز چهارم اسفندماه سالجاری397 در سالن همایش های بین المللی کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.
شهرستان ری در جنوب تهران با بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر دارای 25 باب کتابخانه است که از این تعداد، 11 باب کتابخانه شهری، 6 باب روستایی و هشت باب کتابخانه مشارکتی است.
6003
انتهای پیام

نظر شما