شناسهٔ خبر: 31162854 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

به دنبال وقوع حادثه تروریستی در محور زاهدان- خاش

ائمه جمعه شیعه و سنی حادثه تروریستی حمله به اتوبوس سپاه را محکوم کردند

به دنبال وقوع حادثه تروریستی حمله انتحاری به اتوبوس سپاه در محور زاهدان- خاش، ائمه جمعه شیعه و سنی و جمعی از دانشگاهیان و نهادهای مختلف سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه این حادثه تروریستی را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
به دنبال وقوع حادثه دلخراش حمله انتحاری به اتوبوس سپاه در محور زاهدان- خاش، تعدادی از نهادها، سازمان و مسؤولان با صدور بیانیه این حادثه تروریستی را محکوم کردند.

خلق حماسه 22 بهمن خشم دشمنان عنود و لجوج به سرکردگی آمریکای جنایتکار را به همراه داشته است

در بیانیه آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان آمده است: خبر شهادت و جراحت تعدادی از پاسداران و مدافعان مرزهای جمهوری اسلامی ایران به دست کوردلان و ایادی وابسته به استکبار سبب اندوه و تاثر فراوان شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: یقینا حضور پرشور و گسترده مردم ایران اسلامی به ویژه مردم شریف سیستان و بلوچستان در خلق حماسه 22 بهمن که موجبات خرسندی رهبر معظم انقلاب و تمامی دلدادگان به انقلاب شد، خشم و عصبانیت دشمنان عنود و لجوج به سرکردگی آمریکای جنایتکار را به همراه داشته و سبب این حرکت کور و بزدلانه شد تا کام مردم استان و ایران را تلخ کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان در این بیانیه متذکر شده است: ضمن محکومیت شدید این حادثه انتحاری تروریستی، این ضایعه را به محضر امام عصر(عج) رهبر معظم انقلاب، خانواده معظم شهدا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت عرض نموده و برای مجروحان این حادثه آرزوی شفای عاجل از خداوند متعال را خواستارم.

مولوی عبدالحمید حادثۀ ناگوار حمله به نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران را محکوم کرد

 مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان با صدور پیامی حادثۀ انفجار در نزدیکی اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه را به شدت محکوم کرد و با بازماندگان شهدای این حادثه که در جاده خاش زاهدان رخ داده، ابراز همدردی نمود.

در قسمتی این بیانیه آمده است: خبر انفجار در نزدیکی اتوبوس حامل حافظین مرزهای وطن از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از کارکنان سپاه شد، باعث تأسف و تألم شدید شد.

بنده این اقدام تروریستی را قویا محکوم می‌کنم، بدون شک بیش از هرکسی، مردم سیستان‌وبلوچستان از چنین حوادثی آسیب می‌بینند؛ مردمی که خواهان امنیت و صلح در سایۀ آزادی و توسعه فراگیر هستند.

بازماندگان شهدای این حادثۀ تلخ و ناگوار ما را در غم خود شریک بدانند. از بارگاه ایزد منان برای بازماندگان اجر و صبر فراوان و همچنین برای مجروحان شفای عاجل مسألت دارم.

نیروهای مسلح با اقتدار و صلابت و آمادگی افزون‌تر از همیشه حافظ امنیت  آرامش آنان خواهد بود

در پی به شهادت رسیدن نیروهای زمینی سپاه قدس در محور خاش زاهدان، فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی به شهادت رسیدن جمعی از رزمندگان اسلام را تبریک و تسلیت گفت.

در بیانیه سرتیپ دوم محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان آمده است: دریافت خبر شهادت جمعی از کارکنان سپاه قدس در عملیات انتحاری معاندین  در محور خاش زاهدان مایه تأسف و تأثر است، اما یقین دارم قطرات خون بر زمین ریخته این عزیزان، سرافرازی،عزت، امنیت و معنویت قهرمانان این ملت را سربلندتر خواهد کرد.

این حادثه تروریستی پس  از حماسه یوم الله 22 بهمن بار دیگر چهره دروغین استکبار و نوکران آن و مدعیان حقوق بشر را نمایان ساخت و سردمداران نابخرد استکبار و ایادی منطقه ای آنها باید بدانند؛ رشادت های ملت شهیدپرور این مرز و بوم در طول تاریخ انقلاب این واقعیت را به ثبت رسانده که عزم راسخ ملت انقلابی ایران هیچ‌گاه تسلیم این گونه جنایت ها و خباثت ها نشده و نخواهد شد و عناصر حقیر نتوانسته و نخواهند توانست خلل و خدشه ای بر استواری، ایمان، اقتدار و اراده مردم وارد کنند، بی‌شک شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران را همواره خون پاک و مطهر شهیدان آبیاری کرده است، محکم‌تر و مقاوم‌تر خواهد شد.

لذا اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این سربازان وطن به محضر حضرت ولی عصر(عج)، فرمانده معظم کل قوا و ملت شهیدپرور ایران اسلامی و خانواده معزز آنان، از خداوند منان برای آن عزیزان طلب رضوان الهی و برای خانواده‌هایشان طلب صبر جمیل و اجر جزیل و برای مجروحین حادثه شفای کامل دارم.

وی تأکید کرد: نیروهای مسلح به ملت بزرگ ایران اطمینان می دهد که با اقتدار و صلابت و آمادگی فزون تر از همیشه و به فضل و کرم الهی، حافظ امنیت و آرامش آنان خواهد بود و به تروریست های مزدور و حامیان آنها اجازه نخواهد داد که لذت امنیت بی بدیل کشور را از چنین ملت شجاع، با اراده و بزرگی بستانند.


بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه زابل در پی حادثه تروریستی و شهادت در استان سیستان و بلوچستان

در متن این بیانیه آمده است: امروز که به واقع جمهوری اسلامی ایران تحت شدیدترین ترورهای رسانه ای قرار گرفته است، دشمنان این مرز و بوم که پیش بینی شان آن بود این انقلاب اسلامی به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خود نخواهد رسید ، اکنون پس از شکستشان در این پیش بینی علارغم هزینه های هنگفت علیه ملت ایران دشمنی و عصبانیت خود را یک بار دیگر و در کمال ناجوانمردی با استفاده از برده هایشان در منطقه، به طور علنی و عملی بروز داده اند و با حمایت از این گروهک های تروریستی دست به این جنایات زده اند.

آری این انتقام کورشان از انقلاب نور ماست که بدون شک بدون پاسخ نخواهد ماند و باید دشمنان این مرز و بوم بدانند که اینان وارثان خون حسین (ع) اند که به مانند سرورشان اباعبدالله الحسین با ریختن خونشان یک ملت بیدار می شود.

آری شهدا، به جوش می‌آورند خون‌های سرد و بی‌حرکت را، به هوش می‌آورند قلب‌های غافل و خوابیده را و به نوش می‌سازند لب‌های خشک و تشنه را؛ شهدا، در میان بت‌ها ابراهیم‌اند، در میان فرعون‌ها موسی‌اند و در میان بلاها ایوب‌.

بسیج دانشجویی دانشگاه ملی زابل ضمن محکوم کردن این حادثه تلخ و ناگوار و بیان تسلیت خدمت آحاد ملت ایران به ویژه خانواده های شهدا این حادثه، از دستگاه دیپلماسی می خواهد که هر چه سریع تر نسبت به این اتفاق عکس العملی انقلابی و در شان جمهوری اسلامی انجام دهد و همچنین سپاه پاسداران انتقامی سخت و  جوابی محکم و دندان شکن نسبت به این کوردلان انجام بدهد.

این بی آبرویی کشورهای مرتجع را ملت ایران از جمله دانشجویان فراموش نخواهند کرد

همچنین در قسمتی از بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل در پی حادثه تروریستی چهارشنبه در مسیر خاش_زاهدان نیز آمده است: ضمن ابراز غمشریکی و همدردی با مردم ایران و خانواده شهیدان پیشگام در امنیت جمهوری اسلامی این واقعه کور و بزدلانه و دردناک را به شدت محکوم میکنیم، این اقدام کور و بزدلانه مزدوران آمریکایی وهابی، نشان دهنده شکست های پی در پی در منطقه و کینه های انباشته در دل های چرکین و سیاه آنان است.

 ضمن اعلام همبستگی کامل خود با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این توطئه شوم حوزه استکبار و اقدام خبیثانه تعدادی انگشت شمار از بردگان آمریکا و برخی کشور های مرتجع عرب منطقه دانسته و اعلام می کنیم این بی آبرویی کشورهای مرتجع را ملت ایران از جمله دانشجویان فراموش نخواهند کرد و در نهایت پیروزی و سربلندی در مسیر پیشرفت از آن جمهوری اسلامی ایران و جبهه حق است.

جنایات تروریستی هیچگونه خللی در عزم و اراده ملت ایران برای پاسداری از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی کم نمی‌کند

در بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز آمده است: جبهه معاندین نظام و انقلاب اسلامی اطمینان داشته باشند اینگونه جنایات هیچگونه خللی در عزم و اراده ملت ایران برای پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و صیانت از اصل وحدت ملی و مصاف با هرگونه تهدید و تلاش تفرقه افکنانه بین اقوام و مذاهب وارد نخواهد ساخت و بلکه به تعمیق اتفاق و همبستگی بیشتر آنان خواهد انجامید.

این بیانیه می‌افزاید: دست نشانده های استکبار بدانند که این حرکات فقط ضعف و ناتوانی دشمنان این مرز بوم را بیش از پیش برایمان آشکارتر می نماید و  مدافعان انقلاب اسلامی در مرزهای کشور نیز با اقتدار و قاطعیت به مقابله با ضد انقلاب، اشرار و متجاوزین تروریست خواهند پرداخت.

 تروریست‌های تکفیری شامگاه ( چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه) یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام را که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه، عازم موطن خود بودند، در جاده خاش - زاهدان هدف حمله انتحاری قرار دادند.

در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودروی مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن محکوم کردن این حادثه کور و تسلیت به خانواده معزز شهدا، از امروز به مدت سه روز در این استان عزای عمومی اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما