شناسهٔ خبر: 31161853 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سرگیجه آبی‌ها از تدابیر تاکتیکی آقای مربی

بازیکنان چلسی از انبوه اطلاعات تاکتیکی که مائوریتسیو ساری به آنها داده گیج شده‌اند و نمی‌توانند سبک بازی معروف به «ساری‌بال» را پیاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، ساری در تلاش است تا سران باشگاه را متقاعد کند که می‌تواند برای بلندمدت مربی چلسی باشد. این در حالی است که چلسی اخیرا مقابل منچسترسیتی شش بر صفر شکست خورد و این سنگین‌ترین شکست تاریخ باشگاه در لیگ برتر بود.

گفته می‌شود این مربی ایتالیایی حس می‌کند بازیکنانی که دارد، نمی‌توانند سبک بازی مورد علاقه او را پیاده کنند.

مارینا گرانوفسکایا، مدیر باشگاه دست‌کم برای کوتاه‌مدت به دنبال حفظ ساری است. او بود که ساری را جانشین آنتونیو کونته کرد و رومن آبراموویچ که درخواست ویزایش از سوی انگلیس رد شده، در باشگاه حضور ندارد.

گرانوفسکایا می‌خواهد به ساری فرصت بدهد که موفق شود، به‌ویژه که آبراموویچ کارهای باشگاه را به او سپرده است اما چلسی دیدارهای دشواری پیش رو دارد. آنها باید دوباره با منچسترسیتی بازی کنند، این بار در فینال جام اتحادیه.

ساری پس از آمدن به چلسی به دنبال آن بود که سبک بازی جذابی که در ناپولی داشت را به چلسی هم بیاورد. هرچند باشگاه ژرژینیو و گونسالو ایگواین را خریداری کرد، که هر دو با ساری در ناپل کار کرده بودند اما ساری اعتقاد دارد که بازیکنانش نمی‌توانند آنچه او می‌خواهد را پیاده کنند.

بازیکنان چلسی نگران هستند، چرا که فرمان‌های ساری برای آنها بیش از حد پیچیده است. برخی اعضای تیم حس می‌کنند پیش از مسابقات بیش از حد به آنها اطلاعات تاکتیکی داده می‌شود و همین باعث می‌شود که آنها سردرگم باشند و ندانند مربی دقیقا چه چیزی از آنها می‌خواهد.

بعید است که چلسی در بازار نقل و انتقالات به ساری این امکان را بدهد که هر بازیکنی که می‌خواهد را به خدمت بگیرد. باشگاه حاضر نیست سیاست نقل و انتقالاتش را تغییر دهد.

اما از سوی دیگر، قرارداد داوید لوییز رو به پایان است و ویلیان و پدرو هم دارند وارد آخرین سال قراردادشان می‌شوند. ادن آزار هم دارد مطمئن می‌شود که به‌زودی به رئال مادرید خواهد پیوست.

مشخص نیست که ساری تا تابستان در چلسی بماند و درباره نقل و انتقالات تیم نظر بدهد. چلسی سابقه زیادی در اخراج مربیان دارد اما ساری احتمالا فرصت آن را پیدا می‌کند که اوضاع را برگرداند. از سوی دیگر، چلسی نمی‌خواهد بار دیگر به یک مربی غرامت بپردازد و به همین دلیل فعلا ساری در این تیم می‌ماند.

اما برخی منابع اعلام کرده‌اند که آبراموویچ از اوضاع چلسی کاملا باخبر است و در صورت لزوم، خودش مداخله خواهد کرد. در واقع، این میلیاردر روسی می‌خواهد با ساری جلسه‌ای داشته باشد. ساری پس از باخت مقابل منچسترسیتی گفت که گفت‌وگوهای زیادی در داخل باشگاه انجام نمی‌شود.

اما سرنوشت ساری بر اساس این مشخص می‌شود که آیا چلسی مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان می‌ماند یا نه. چلسی در حال حاضر ششم است اما یک امتیاز تا رده چهارم فاصله دارد. آنها در دور بعد لیگ اروپا به مصاف مالمو می‌روند و قهرمانی در لیگ اروپا هم آنها را به لیگ قهرمانان خواهد رساند.

پس از شکست چهار بر صفر چلسی مقابل بورنموث، ساری برای مدتی طولانی بازیکنان را در رختکن نگه داشت و با آنها جر و بحث کرد اما پس از باخت برابر منچسترسیتی چنین اتفاقی نیفتاد. بازیکنان چلسی بر این باور بودند که سیتی آن روز فوق‌العاده کار کرد.

چلسی چهارشنبه به سوئد پرواز می‌کند تا پنجشنبه با مالمو بازی کند و به این ترتیب ساری ترجیح می‌دهد فعلا وقتش را روی این دیدار حساس در لیگ اروپا متمرکز کند.

آنها دوشنبه با منچستریونایتد در جام حذفی بازی دارند و سپس بازی برگشت با مالمو را برگزار خواهند کرد. بعد نوبت به فینال جام اتحادیه مقابل منچسترسیتی می‌رسد. پس از آن هم آنها باید با تاتنهام بازی کنند.

 

نظر شما