شناسهٔ خبر: 31160550 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

دستگیری سارق سابقه دار در تهرانسر 

گروه حوادث: رئیس کلانتری تهرانسر از دستگیری یک سارق موتورسیکلت خبر داد که چندی پیش نیز، کیف پیر زنی را با همدستش سرقت کرده بود. سرهنگ «ذبیح الله امیری» گفت: ساعت14 روز پانزدهم بهمن ماه سال جاری، یکی از شهروندان به کلانتری مراجعه و اظهار داشت: موتورسیکلتش از محل پارکش سرقت شده است.رئیس کلانتری 150 تهران سر عنوان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، تیم عملیات کلانتری وارد عمل شده و با بررسی ماجرا متوجه شدیم، و در تحقیقات پلیسی، چهره سارق را مورد شناسایی قرار دادند.وی با بیان اینکه در تحقیقات مقدماتی به دست آمده  سارق موتورسیکلت همان فردی است که چندی پیش در محدوده کلانتری کیف پیر زنی را به همراه همدستش سرقت می‌کند، اظهار کرد: در آن پرونده، متهم اصلی (سارق موتورسیکلت) متواری ولی همدستش در صحنه سرقت با عملیات پلیسی بازداشت می‌شود. وی تصریح کرد: با تایید این موضوع که سارق موتورسیکلت همان سارق کیف پیرزن حاوی 60 میلیون تومان طلا و جواهر می‌باشد، تحقیقات پلیسی وارد مرحله تازه تری شد و مشخص شد متهم اصلی پرونده مدتی است که در کمپ ترک اعتیاد بستری شده است. این مقام انتظامی بیان داشت: با مشخص شدن مخفیگاه متهم  و با هماهنگی مقام قضائی تیمی از ماموران عملیات کلانتری، سریعا به همان کمپ رفته و او را در کمپ ترک اعتیاد دستگیر کردند. کلانتر تهرانسر خاطرنشان کرد: با بررسی سوابق متهم مشخص شد او سوابقی در زمینه‌های کیف قاپی و زورگیری داشته و در این زمینه 2 سال نیز به زندان رفته است. متهم به مواد مخدر صنعتی شیشه نیز اعتیاد داشت که در ادامه با تلاش‌های پلیسی مشخص شد وی از سوی پایگاه پنجم آگاهی تهران بزرگ نیز تحت تعقیب می‌باشد که به همین دلیل برای انجام تحقیقات بیشتر به همراه پرونده، در اختیار ماموران پایگاه پنجم قرار گرفت. این مقام انتظامی در انتها تصریح کرد: متهم در اعترافات خود، به سرقت کیف 60 میلیون تومانی پیرزن با همدستش اعتراف کرد و با دلایل پلیس به سرقت موتورسیکلت مذکور نیز، در حالی که چاره ای جز اعتراف نداشت ؛مدعی شد تنها همین 2 فقره سرقت را انجام داده است. تلاش‌های کارآگاهان پلیس برای مشخص شدن سرقت‌های احتمالی دیگر این متهم کلید خورده است.

سرقت از خانم‌های در شرف ازدواج
 توسط مرد شیک پوش 


گروه حوادث: رئیس کلانتری یافت آباد از بازداشت مردی جوان خبر داد که با وعده ازدواج و کشاندن این خانم‌ها سر قرار، از طعمه‌هایش زورگیری می‌کرد. سرهنگ «محمدرضا موسوی» گفت: ساعت 11 روز هجدهم بهمن ماه سال جاری، خانمی جوان با مراجعه به کلانتری عنوان داشت از یکی از شهرهای شمالی ایران به تهران آمده تا از پسر جوانی که به زور طلاهایش را به مقدار 64 گرم سرقت کرده بود شکایت کند. رئیس کلانتری 151 یافت آباد بیان داشت : این خانم جوان در توضیح ماجرا اظهار داشت: چندی پیش با پسری آشنا شدم که در کنار یک ویلای لوکس به همراه ماشین شاسی بلند و گرانقیمت اش عکسی انداخته بود و آن عکس را روی پروفایل اش قرار داده بود. این پسر جوان که مدعی بود نیاز مالی ندارد و دنبال ازدواج با یک خانم نجیب و سرسنگین می‌باشد از من خواستگاری کرد و من نیز بعد از گذشت چند وقت از آشنایی مان، پیشنهاد او را پذیرفتم و یک روز که برای آشنایی بیشتر با او، به تهران آمده بودم، تمامی طلاهای همراهم را به زور از من سرقت کرد و متواری شد. این مقام انتظامی تصریح کرد: با تشکیل پرونده مربوط به این سرقت، تصاویر سارق مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد او یکی از اهالی منطقه یافت آباد تهران می‌باشد که با مراجعه ماموران به خانه پدری اش، خانواده وی مدعی شدند به قهوه خانه ای در همین محدوده رفته است. وی افزود: سریعا تیمی از ماموران عملیات کلانتری با هماهنگی مقام قضائی وارد عمل شدند و باتوجه به حساسیت موضوع، متهم را در قهوه خانه ای در همین محدوده دستگیر کردند و به کلانتری دلالت دادند. سرهنگ موسوی ابراز کرد: متهم که در ابتدای امر خودش را فرد دیگری معرفی می‌کرد، وقتی با شاکی روبرو شد لب به اعتراف گشود و صراحتا به سرقت از این خانم جوان اعتراف کرد. این مقام مسئول گفت: متهم اقرار کرد که با طراحی نقشه ای و عکس انداختن در کنار ویلاهای لوکس و با ماشین‌های گرانقیمت عکس تصمیم می‌گرفته خانم‌های در شرف ازدواج را گول زده و با کشاندن آنها به محلی خلوت، از آنها طلا و جواهرات گرانقیمت شان را سرقت می‌کرده است. وی در انتها تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و احتمال سریالی بودن جرائم وی، متهم به همراه پرونده اش در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم آگاهی پایتخت قرار گرفت و تحقیقات برای مشخص شدن سرقت‌های احتمالی دیگر متهم ادامه دارد.

کلاه گشادی که سر خریدار یک خودرو رفت

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری کلاهبردار ۲ میلیارد و۸۰۰ میلیون ریالی با دستکاری در اسناد خودروی سرقتی در شهرستان بابلسر خبر داد.به گزارش ایسنا، عبدالله رضوانی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت یک دستگاه خودرو در شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار مأموران گشت انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.وی تصریح کرد: با انجام اقدامات عملیاتی، مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی موفق به شناسایی سارق در شهرستان بابلسر شدند.فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر خاطرنشان کرد: متهم که با دستکاری در اصالت و ارکان خودرو آن را با مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به فرد دیگری در این شهرستان به فروش رسانده بود، در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.وی از کشف خودروی مسروقه خبر داد و گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

شهادت یک سرباز در درگیری با قاچاقچیان 
در زاهدان

سه شنبه شب یگان تکاوری ۱۰۶ قطار خنجک زاهدان در تعقیب و گریز با خودروی قاچاقچیان دچار انحراف از جاده شده و سرباز محمد حسینی به دوستان شهیدش پیوست.‌به گزارش ایسنا- در این حادثه تعدادی دیگر از پرسنل این یگان دچار مصدومیت شدند که حال یکی از آنان وخیم است و هم اکنون در ICU بستری است‌.

‌4 کشته و 2 مجروح
 در اثر برخورد خودروی سنگین با پراید ‌


سخنگوی اورژانس قم خبر داد: شب گذشته در تصادفی دلخراش در اتوبان کاشان - قم ،۱ کودک و ۳ بزرگسال در دم جان باختند.‌به گزارش ایسنا، مهدی فراهانی دراین رابطه توضیح داد: بر اثر برخورد شدید خودروی سنگین با پراید ۴ تن کشته و ۲ نفر مجروح شدند.وی اظهار کرد: در این حادثه که در حدود ۲۰ کیلومتری قم اتفاق افتاد، به دلیل وخامت حال مجروحان، بالگرد اورژانس هوایی به همراه آمبولانس زمینی در کمترین زمان ممکن به محل اعزام شدند.فراهانی بیان کرد: بر اساس اطلاعات اولیه از محل تصادف هر ۴ نفر فوتی از سرنشینان خودروی پراید و ۲ مجروح این سانحه نیز از سرنشینان خودروی سنگین بوده‌اند.

فرار ۷۸ زندانی در هائیتی

پلیس هائیتی از متواری شدن ۷۸ زندانی خبر داد.به گزارش ایسنا، پلیس هائیتی اعلام کرد که تمامی ۷۸ زندانیِ یکی از زندان‌های جنوب این کشور متواری شدند.پلیس هائیتی با بیان اینکه تیم‌های بررسی در حال رسیدگی به جزئیات این حادثه هستند، تاکید کرد: تظاهراتی که در نزدیکی این زندان در حال برگزاری بود شرایطی را فراهم کرد تا زندانیان بتوانند از زندان متواری شوند.به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، بنا بر اعلام پلیس، زندانیان طبق برنامه‌ریزی قبلی و برای دوش گرفتن، سلول‌های خود را ترک کرده اما پس از آن از برگشتن به داخل زندان خودداری کردند و موفق به فرار شدند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما