شناسهٔ خبر: 31160413 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اختصاصی میزان /

آخرین تحولات میدانی شرق رود فرات؛ محاصره ته مانده‌های داعش در مساحت ۹۰۰ متر مربعی

خبرگزاری میزان- از نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه خبر می‌رسد، حلقه محاصره بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش در معدود مناطق اشغالی تنگ‌تر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، از نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه خبر می‌رسد، حلقه محاصره بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش در معدود مناطق اشغالی تنگ‌تر شده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با میزان از محاصره عناصر تروریستی داعش در مزارع حومه شهرک باغور فوقانی خبر داد و اعلام کرد: تروریست‌ها در مساحت ۹۰۰ متر مربعی گرفتار شده اند و راه فراری برای آنان وجود ندارد.

این منبع میدانی با بیان این که درگیری‌های سنگین در حومه شهرک باغور فوقانی ادامه دارد، گفت: ده‌ها تن از عناصر تروریستی در جریان درگیری‌های ۴۸ ساعت گذشته کشته و زخمی شدند.

وی افزود: شبه نظامیان کُرد در جریان درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته با تصرف کامل مناطق مهمی از جمله «الشجله، باغورفوقانی، صفافنه و وادی علی»، مساحت تحت اشغال گروهک تروریستی داعش را به کمتر از یک کیلومتر مربع رساندند.

به گزارش میزان، همزمان با دفاع بازمانده‌های داعش در آخرین منطقه تحت اشغال در شرق رود فرات، برخی منابع از مذاکرات پنهانی شبه نظامیان کُرد با سرکرده‌های تروریست‌ها برای رسیدن به یک توافق مشترک خبر دادند.

گفته شده این مذاکرات با نظارت ائتلاف غربی در جریان است و اگر طرفین به توافق دست یابند، بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش به جنوب استان حمص سوریه یا استان الانبار عراق منتقل می‌شوند.

خبر‌های تایید نشده حاکیست، مذاکرات میان دو طرف پیشرفت داشته چرا که پیشروی‌های شبه نظامیان کُرد در ۴۸ ساعت گذشته با مقاومت کم و عقب نشینی تروریست‌های داعش صورت گرفته و منابع میدانی این مسئله را به توافق‌های پشت پرده در مذاکرات ارتباط می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما