شناسهٔ خبر: 31160219 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

پشت پرده همزمانی حمله تروریستی سیستان و بلوچستان و اجلاس ضد ایرانی ورشو

با این حال، آنچه امروز در نشست ورشو نمایان بود، تلاش های اسرائیل و چند کشور عربی به همراه گروهک منافقین برای تمرکز بر موضوع ایران بود، تا جایی که نتانیاهو از هدف مشترک با کشورهای عربی برای جنگ با ایران سخن گفت.

صاحب‌خبر -

وزرای خارجه و مقام‌های ارشد شصت کشور در نخستین کنفرانس ورشو در لهستان در روز چهارشنبه دور هم جمع شدند تا بر اساس دعوت آمریکا، ظاهرا در مورد صلح و ثبات در خاورمیانه و در اصل برای مقابله با ایران به گفت وگو بنشینند.

به گزارش «تابناک»؛ این در حالی است که عدم حضور بسیاری از کشورها و به ویژه وزرای خارجه قدرت‌های بزرگ اروپایی مانند آلمان و فرانسه، اختلافات شدید اتحادیه اروپا و آمریکا را بر سر مسائل مختلفی مانند خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران نشان می‌دهد.

با این حال، آنچه امروز در نشست ورشو نمایان بود، تلاش های اسرائیل و چند کشور عربی به همراه گروهک منافقین برای تمرکز بر موضوع ایران بود، تا جایی که نتانیاهو از هدف مشترک با کشورهای عربی برای جنگ با ایران سخن گفت.

به دنبال دیدار روز چهارشنبه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه عمان، نتانیاهو این دیدار را «عالی» خواند.

آن طور که در حساب توییتری نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمده، نتانیاهو در مصاحبه‌ای پیرامون دیدار با «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان گفت: «هم اینک از یک نشست عالی با وزیر خارجه عمان بیرون آمده‌ام. ما درباره برداشتن گام‌های بیشتر با هم و همراه با کشورهای منطقه جهت پیشبرد منافع عمومی رایزنی کردیم.»

نتانیاهو ابراز امیدواری کرد که چنین دیدارهایی در آینده نیز ادامه یابد. روزنامه «جروزالم پست» نیز در مطلبی بخش دیگری از سخنان نتانیاهو بعد از حضور در ورشو و دیدار عصر چهارشنبه وی با وزیر خارجه عمان را پوشش داد.

نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در ورشو گفت: «در اینجا قصد حضور در نشستی ضد ایرانی با شرکت وزرای خارجه و نمایندگان شصت کشور جهان را داریم.»

نتانیاهو مدعی شد، مسأله مهم درباره این نشست این که در آنجا نمایندگان کشورهای عربی برای پیشبرد هدف مشترک جنگ و مبارزه با ایران، با اسرائیل دیدار می‌کنند.

ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شده که دولت‌های آمریکا و لهستان مجبور شده‌اند از دستور کار ضدایرانی این نشست عقب‌نشینی کرده و علنا اعلام کنند، اهداف نشست ورشو فراتر از تمرکز صرف بر ایران است.

نکته مهم دیگر، همزمانی حادثه تروریستی امروز در سیستان و بلوچستان با برگزاری کنفرانس ورشو بوده است؛ جایی که نتانیاهو از هدف مشترک جنگ و مبارزه با ایران سخن گفته و همزمان با این اظهارات، حمله انتحاری در سیستان و بلوچستان راه اندازی می شود.

پشت پرده همزمانی حمله تروریستی سیستان و بلوچستان و اجلاس ضد ایرانی ورشو/ دستور کار مشترک اسرائیل و برخی کشورهای عربی برای مبارزه با ایران

در همین زمینه، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان، در توییتر خود با اشاره به حادثه تروریستی عصر امروز نوشت: اینکه ایران درست در همان روز برگزاری سیرک ورشو هدف حمله تروریستی قرار می‌گیرد، تصادفی است؟ به خصوص وقتی که همتایان همان‌ تروریست‌ها از خیابان‌های ورشو برای آن جشن به پا کرده و با ربات‌های توئیتر از آن حمایت می‌کنند. ظاهراً آمریکا همیشه اشتباهات یکسانی مرتکب می‌شود، ولی انتظار دارد نتایج متفاوتی دریافت کند.

گفتنی است، بر اثر حمله تروریستی به اتوبوس پرسنل سپاه در سیستان و بلوچستان، دست کم 27 تن به شهادت رسید‌ه اند. قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای این حمله انتحاری را تأیید کرد و گروه تروریستی جیش العدل، مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

 

نظر شما