شناسهٔ خبر: 31159102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

عقب‌گرد نماگر بورس در پایان هفته/ رشد خفیف قیمت دلار

بازارهای مالی شهر در پایان هفته کاری با دادوستدهای منفی در بازار بورس همراه شدند و نوسانات بازار سکه و ارز نیز در جهت مثبت به ثبت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای مالی شهر در پایان هفته کاری با دادوستدهای منفی در بازار بورس همراه شدند و نوسانات بازار سکه و ارز نیز در جهت مثبت به ثبت رسید.

در این میان مهم‌ترین اخباری که از گوشه و کنار بازارهای مالی شنیده شد و بر نوسانات این بازارها تأثیر گذاشت به ترتیب به افزایش قیمت نفت در بازاهرای جهانی به دنبال کاهش عرضه، بازگشایی سایت ثبت سفارش واردات خودرو، عقب‌گرد شاخص بورس در پایان هفته، افزایش 2 دلاری طلا در بازارهای بین‌الملل، خط اعتباری 20 هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی برای تأمین نقدینگی بنگاه‌های تولیدی، مانده بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی 50 هزار میلیارد تومان، نابودی دستاوردهای مهم اجرای قانون تمرکز با احیای وزارت بازرگانی، انتشار پنجمین اطلاعیه عرضه نفت خام با اعلام قیمت پایه در بورس انرژی، تخلف محسوب شدن فروش مرغ کیلویی بیش از 11 هزار و 500 تومان، حذف ارز ترجیحی و واریز مستقیم یارانه برای مردم راهکار پایان دادن به نابسامانی بازار گوشت، ورود 1100 رأس دام زنده به کشور و تخصیص 750 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال‌زایی روستایی اختصاص داشت.

عقب‌گرد نماگر بورس در پایان هفته

بازار بورس در پایان آخرین روز معاملاتی هفته با دادوستدهای منفی همراه شد و همین امر به افت 662 واحدی نماگر این بازار منجر شد. این شاخص درنهایت بر سکوی 157 هزار و 311 واحد تکیه زد و سهم نمادهایی نظیر وبملت، رمپنا و وتجارت پررنگ‌تر از سایر نمادها بود.

حجم دادوستدهای این بازار بالغ‌بر یک میلیارد و 560 میلیون سهم رسید که ارزش این میزان سهام معامله‌شده 4 هزار و 69 میلیارد ریال برآورد شد.

در این میان کگل به جمع نمادهای سبزپوش پیوست که از سقوط هر چه بیشتر نماگر بورس در این روز ممانعت کرد.

در گروه بانکی رشد عرضه‌ها بیش از رشد تقاضا بود که این امر به ثبت دادوستدهای منفی و افت ارزش سهام نمادهای این گروه منجر شد. در این میان می‌توان نمادهای وبملت، وتجارت و وبصادر را نام برد که به جمع نمادهای قرمز پوش شده بازار پیوستند. در این گروه تنها نماد وپاسار با اندکی رشد ارزش سهام روبرو شد و در محدوده بالای صفر قیمتی به نوسان درآمد.

افت ارزش سهام در بخش نمادهای خودروساز گروه خودرویی محسوس‌تر از بخش قطعه ساز بود. نمادهای خساپا، خودرو و خپارس نمونه‌ای از نمادهای منفی این بخش بودند. در این میان نمادهایی نظیر خمهر نیز دیده شدند که در بازار منفی این روز موفق به ثبت دادوستدهای مثبت شدند.

در گروه خدمات فنی و مهندسی نماد رمپنا در جهت منفی نوسان کرد و افت ارزش سهام را به همراه داشت. در مقابل نماد رتکو در درصدهای مثبت جای گرفت.

در گروه کانه‌های فلزی نماد کل تنها نمادی بود که به رنگ سبز درآمد و در بازار منفی این روز موفق به ثبت نوسانات مثبت شد. دیگر نمادهای این بخش نیز همپای بازار با افت ارزش سهام همراه شدند.

معاملات گروه فلزات نیز با افت ارزش سهام در اکثر نمادها همراه شد و این در حالی بود که نماد فولاد همچنان متوقف است. در حالی که اکثر نمادها قرمز پوش شدند، نماد ذوب تا مثبت کامل این روز خود پیش رفت و با افزایش حداکثری ارزش سهام خود روبرو شد.

در گروه پالایشی نیز تمام نمادها روند منفی را در این روز سپری کردند و یکی پس از دیگری در درصدهای منفی جای گرفتند. شپنا، شتران و شبندر نمونه‌ای از نمادهای این بخش بودند.

در بخش بازار فرابورس معاملات به نسبت خنثی به ثبت رسید و از ریزش‌های بازار بورس، در بازار فرابورس خبری نبود. مهم‌ترین نمادهای فرابورس در این روز نمادهای ذوب، دماوند و کگهر بودند که بیشترین تأثیر را بر نماگر بازار فرابورس گذاشتند.

حجم معاملات این بازار نیز به نسبت روزهای گذشته اندکی افزایش یافت، به طوری که بیش از یک میلیارد و 100 میلیون سهم و ورقه بهادار در دست فعالان بازار به گردش درآمد. ارزش این میزان سهام معامله‌شده 4 هزار و 859 میلیارد ریال برآورد شد.

افزایش اندک قیمت‌ها در صرافی‌ها

بازار صرافی‌های شهر در آخرین روز معاملاتی هفته شاهد افزایش اندک قیمت‌ها در بخش ارزهای رایج و پر معامله بود. در این روز هر دلار آمریکا به ارزش 12 هزار و 350 تومان رسید.

یورو نیز 14 هزار و 100 تومان تعیین قیمت شد. در این میان برآیند عرضه و تقاضا در بخش پوند انگلیس نیز قیمت این ارز را به محدوده 16 هزار تومانی کشاند.

حواله درهم نیز 3 هزار و 320 تومان قیمت خورد و فرانک سوئیس نیز 12 هزار و 300 تومان تعیین قیمت شد.

هماهنگی سکه با طلای جهانی

سکه تمام بهار آزادی در پایان هفته کاری به ارزش 4 میلیون و 330 هزار تومان رسید و هم‌راستا با تحولات بازار طلای جهانی به نوسان درآمد. نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز در این روز به ترتیب در قیمت‌های 2 میلیون و 320 هزار تومان و یک میلیون و 440 هزار تومان قرار گرفتند.

مظنه طلا نیز یک میلیون و 660 هزار تومان قیمت‌گذاری شد. هر گرم طلای 18 عیار نیز در پایان این هفته کاری به ارزش 383 هزار و 210 تومان رسید.

انتهای پیام/63062/م30/

نظر شما