شناسهٔ خبر: 31157483 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آیین اختتامیه جشنواره هنر مقاومت برگزار شد/ سردار نقدی: جشنواره هنر مقاومت به تقلید از عمار به شهرستان‌ها برود/ تمجید رهبر انقلاب از نمایشگاه هنر مقاومت

مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان پنجمین جشنواره هنر مقاومت عصر امروز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

آیین اختتامیه جشنواره هنر مقاومت برگزار شد/ سردار نقدی: جشنواره هنر مقاومت به تقلید از عمار به شهرستان‌ها برود/ تمجید رهبر انقلاب از نمایشگاه هنر مقاومتمراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان پنجمین جشنواره هنر مقاومت عصر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان پنجمین جشنواره هنر مقاومت عصر امروز (چهارشنبه ۲۴ بهمن) با حضور هنرمندان، مدیران و مسئولین لشکری و کشوری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر هنرمندان و دبیران بخش‌های دهگانه، مسعود نجابتی دبیرکل جشنواره، محمد حبیبی سرپرست بنیاد فرهنگی روایت فتح، سردار نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، محسن سلیمانی مدیر اجرایی یازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر و احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشتند.

سردار نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن عرض احترام به ساحت حضرت ولی عصر (عج)، امام راحل (ره) و شهدای انقلاب در سخنانی اظهار کرد: داشته‌های امروزی ما از برکات شهداست و مدیون جانبازانی هستیم که حدود ۳۰ سال است زندگی خود را بر روی تخت‌ها و ویلچیر‌ها سپری می‌کنند.

وی با اشاره به پیام امروز رهبر معظم انقلاب افزود: پس از خواندن این پیام کمی به جوانان حسودی کردم، البته ما هم در زمان امام خمینی (ره) از این پیام‌ها از جانب ایشان بسیار شنیده بودیم. پیام امروز رهبر انقلاب یاد و خاطره ایام جوانی را در ذهن ما تداعی کرد و می خواهم به جوانان بگویم که فکر نکنند تنها هستند، ما تا ایستگاه قدس همپا و همراه آنان خواهیم بود.

رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه جشنواره مقاومت امسال به بلوغ رسیده است، گفت: هنر‌های تجسمی زبان بین المللی در دنیاست و در این دوره از جشنواره جوانان انقلابی با آثار خلاقانه و مبتکرانه به خوبی توانسته اند، پیام‌ها و اهداف انقلاب را به سمع و نظر همگان برسانند.

نقدی افزود: عکس ها، کتیبه‌های فاطمی که با شعار‌های انقلاب عجین شده بود، آثار گرافیکی ارائه شده و... همگی بسیار جذاب بود و به نظرم بهتر است اهالی جشنواره هنر مقاومت همچون جشنواره عمار، راهی برای نمایش آثار و دستاورد‌های این جشنواره در اقصی نقاط کشور بیابند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران تصریح کرد: سال‌های اول انقلاب مدام برایمان سوال بود که چه کنیم تا انقلابمان تبدیل به نظام سفت و سخت و غیرقابل تحمل نشود. خوشبختانه مردم در چهل سال پاسخ سوالمان را به خوبی دادند، هرجا که دشمنان بیشتر تهدیدمان کردند ما بیشتر پیشرفت کردیم. باید به پیام امروز رهبر هم بیشتر پرداخت؛ زیرا هر کلمه از این پیام یک کتاب است.

در ادامه نمایشی از مقاومت و دلیری‌های مردم ایران در ایام پیروزی انقلاب، سال‌های دفاع مقدس تا به امروز اجرا و قطعات شهید در خون خفته و بهاران خجسته باد توسط گروه سرود نوجوانان و جوانان همخوانی شد.

ابراز رضایت رهبر انقلاب از نحوه برگزاری جشنواره هنر مقاومت

در ادامه مسعود نجابتی دبیرکل جشنواره هنر مقاومت در سخنان خود اظهار کرد: امسال با بهره گیری از نظرات پیشکسوتان و اعتماد به جوانان، سعی کردیم ماموریتی که به ما محول شده بود را به نحو احسن انجام دهیم. بازخورد‌های بیرونی تا به امروز هم نشان از موفقیت دست اندرکاران هنر مقاومت برای تحقق این شعار بوده است.

وی افزود: یک خبر خوش برایتان دارم و آن هم این است که مقام معظم رهبری پس از دیدن آثار جشنواره، از نحوه برگزاری این رویداد و نمایشگاه جشنواره هنر مقاومت تقدیر کردند.

نجابتی در ادامه از پایان کار خود در بنیاد روایت فتح خبر داد و گفت: الان که فرصت پیش آمده و همه عزیزان جمع هستند از همگی حلالیت می طلبم. مسئولیت سنگین بود و ما هم کمی خسته شده ایم.

در ادامه با حضور سردار نقدی، سردار علی آزادی و احمد توکلی عضو تشخیص مصلحت نظام از حبیب الله صادقی، مصطفی گودرزی دیباج، سیدعباس میرهاشمی، کاظم چلیپا، غلامعلی طاهری و طاهر شیخ الحکمایی به عنوان پیشکسوتان هنر انقلاب تقدیر شد.

اسامی برگزیدگان بخش مسابقه‌ جشنواره هنر مقاومت در ده رشته

در رشته نقاشی دیجیتال، امیرمهدی گلمحمدی، حسن جعفری نیا، علیرضا ذاکری و حسین صافی تقدیر شدند.

در رشته کاریکاتور و کارتون، محمد افلاک، محمود نظری، مهدی عزیزی و مهناز یزدانی جوایز را دریافت کردند.

افروز قلی زاده، ایوب حسین سنگی، احمد تاجی و سجاد بنکدار برگزیدگان رشته گرافیک متحرک بودند.

در رشته طراحی صنعتی، جهانگیر حسین پور، رضا آقایی، فرهنگ ماهرانی و مصطفی معمی وند تقدیر شدند.

در رشته تصویرسازی هم سعیده نصرتی فرد، مجید صابری نژاد، مرضیه صادقی و منصوره محمدی لوح و جایزه را از آن خود کردند.

در رشته پوستر از صادق صانعی، محبوبه جوادی پور، محمدرضا صارمی و محمود بازدار تقدیر شد.

در رشته تبلیغات شهری، خدیجه احمدی، سمیه صاحبی، علیرضا میرزایی و محمد شکیبا جوایز را دریافت کردند.

در بخش تایپوگرافی اسماعیل خدابنده، حسین ونکی، حمیدقربان پور و زینب ربانی خواه تقدیر شدند.

احمد تاجی، جاوید نیک پور، حامد ملک پور و نسرین عباسی برگزیدگان بخش عکس بودند.

در بخش پرچم و کتیبه هم امین احمدی، سمیه صاحبی، حسین شیرازی و مهدی دقیقی تقدیر شدند.

تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم محمد هادی ذوالفقاری

در ادامه با حضور حسن عباسی، مهران رجبی و مسعود نجابتی از خانواده شهید مدافع حرم شهید محمدهادی ذوالفقاری تقدیر و تابلوی پرتره شهید اثر عباس گنجی به رسم یادبود به این خانواده معزز اهدا شد.

سپس در بخش رسانه‌های برتر از روزنامه کیهان، خبرگزاری تسنیم و خبرگزاری صدا و سیما تقدیر به عمل آمد.

روزنامه جام جم، وطن امروز و صبح نو هم در بخش مکتوب تقدیر شدند. خبرگزاری فارس، مهر و ایکنا هم از دیگر رسانه‌های برگزیده بودند.

انتهای پیام/

 

نظر شما