شناسهٔ خبر: 31154254 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اسماعيل هنيه براي ديدار با محمود عباس اعلام آمادگي کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- رئيس دفتر سياسي حماس اعلام کرد، با هدف صحبت درباره انتخابات و نيز آشتي داخلي آماده ديدار با رئيس تشکيلات خودگردان است.
به گزارش خبرگزاري آريا، «اسماعيل هنيه» رئيس دفتر سياسي حماس براي ديدار با «محمود عباس» رئيس تشکيلات خودگردان با هدف صحبت درباره برگزاري انتخابات و نهايي کردن‌ آشتي داخلي اعلام آمادگي کرد.
هنيه که ميهمان دفتر روزنامه «المصري اليوم» با حضور «خليل الحيه» از ديگر اعضاي ارشد حماس بود، گفت: از ديدار با برادر «ابومازن» (محمود عباس) استقبال مي‌کنم و آماده نشست با وي در قاهره هستم، يا اينکه به غزه بيايد که بخشي از وطنش است.
رئيس دفتر سياسي حماس سپس خواستار گفت‌وگوي ملي سريع در قاهره با حضور همه گروه‌ها شد و افزود، اين جنبش از تشکيل دولت ملي يا برگزاري انتخابات رياست تشکيلات خودگردان، مجلس قانونگذاري و شوراي ملي فلسطين به عنوان اولين گام در مسير تحقق آشتي ملي استقبال مي‌کند.
هنيه نشست‌هاي اخير در قاهره را راهبردي و در سطح عالي خواند و گفت، طرف مصري بر بازگشايي گذرگاه رفح به شکلي مستمر تأکيد کرده است.
رئيس دفتر سياسي حماس در ادامه تصريح کرد، حماس تسلط تقريبا کاملي بر منطقه مرزي (ميان غزه و مصر) دارد و تمام قاچاق هاي سلاح، کالا يا افراد از طريق تونل‌ها را متوقف کرده است.
هنيه تأکيد کرد، جدايي ميان غزه و کرانه باختري وجود ندارد ، دولت فلسطيني در غزه به تنهايي وجود نخواهد داشت و هيچ دولتي بدون غزه هم شکل نخواهد گرفت.
وي گفت، جزئيات طرح آمريکا براي حل مسأله فلسطين معروف به «معامله قرن» به حماس عرضه نشده اما انتظار مي‌رود شکست بخورد و اجماعي فلسطيني-عربي بر رد آن وجود دارد.
هنيه همچنين تلفني با «نيکلاي ميلادينوف» فرستاده سازمان ملل براي صلح منطقه درباره لغو محاصره غزه و توافق آتش‌بس ميان غزه و رژيم صهيونيستي صحبت کرد.
بر اساس گزارش «فلسطين اليوم»، هنيه در اين تماس، ناراحتي ملت فلسطين و گروه‌ها از وقت‌کشي رژيم صهيونيستي در اجراي توافق‌هاي پيشين را به اطلاع ملادينوف رساند.
مصر، سازمان ملل و قطر طي چند ماه اخير تلاش‌هاي گسترده‌اي براي حصول آتش‌بس ميان گروه‌هاي فلسطيني در غزه و رژيم صهيونيستي انجام داده‌اند که پايه و اساس آن کم کردن از محاصره غزه در مقابل توقف راهپيمايي‌هاي بازگشت در مرز غزه با فلسطين اشغالي است. راهپيمايي‌هاي بازگشت از مارس 2018 در مرز غزه آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

نظر شما