شناسهٔ خبر: 31153650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون وزیر کشاورزی: ۹۰۳ هزار تن تخم‌مرغ در سال در کشور تولید می‌شود

R7854/P/S6,62/CT11

معاون وزیر کشاورزی از تولید ۹۰۳ هزار تن تخم‌مرغ در سال در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مرتضی رضایی ظهر امروز در بیست و هشتمین دوره معرفی و تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی قم که در سالن همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به گسترش و پویایی صنعت دام کشور اظهار داشت: محصولات دامی کشور با ارزشی بیش از 100 هزار میلیارد تومان یکی از صنایع پویا کشوراست.

وی با تأکید بر رسیدن به خودکفایی در تمام بخش‌های کشاورزی افزود: امروز بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی و دو برابر شدن جمعیت کشور بخش کشاورزی نه‌تنها در بسیاری از محصولات به خودکفایی رسیده بلکه وارد عرصه صادرات نیز شده است.

معاون وزیر کشاورزی با ارائه گزارش از تولیدات دامی کشور تصریح کرد: 5 برابری تولید شیر در سال، 900 هزار تن صادرات لبنیات در سال گذشته، تولید2 میلیون و 750 هزار تُن گوشت مرغ در سال و تولید 903 هزار تُن تخم‌مرغ در کشور نمونه‌ای از عملکرد موفق نظام جمهوری اسلامی در حوزه کشاورزی کشور است.

وی ورود بخش کشاورزی را به حوزه صادرات از اتفاقات خوب سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم مازاد تخم‌مرغ تولیدی کشور را در کنار دیگر محصولات مانند لبنیات به خارج از کشور صادر کنیم تا بتوانیم به پویایی و اشتغال‌زایی بیشتر این صنعت کمک شایانی کنیم.

رضایی ادامه داد: استان قم جزء استان‌های موفق در کنترل آنفولانزای مرغی بوده و توانسته با انجام اقدامات پیشگیرانه به‌موقع  این بیماری را در استان کاملاً مهار کند و می‌تواند  باوجود تولید بالای تخم‌مرغ در استان وارد عرصه صادرات این محصول در کشور شود.

معاون وزیر کشاورزی شرایط بازار محصولات کشاورزی در کشور را موردبررسی قرار داد و ابراز کرد: بازار اقتصادی کشور در حال گذراندن مرحله‌ای گذار بوده و به‌زودی شاهد ثبات در بازار ارز و اقتصاد کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/  ز

نظر شما