شناسهٔ خبر: 31153156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

زاکانی مطرح کرد؛

فشار اقتصادی پاشنه آشیل فتنه ۹۸

زاکانی پیرامون فتنه ۹۸ مورد اشاره رهبری گفت: فتنه آینده ۴ پایه دارد و اساس آن این است که مردم را برابر نظام قرار دهد و در این فتنه فشار اقتصادی پاشنه آشیل است که از طرف آمریکا و مفسدان اقتصادی تحمیل می‌شود و ناکارآمدی برخی مسئولان این امر را تشدید می‌کند.

صاحب‌خبر -

فشار اقتصادی پاشنه آشیل فتنه 98به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، علیرضا زاکانی ظهر امروز در اجلاس مجمع بسیجیان استان اصفهان با بیان اینکه تجربه 40 ساله انقلاب می تواند چراغ راه آینده باشد عنوان کرد: با پیروزی انقلاب راه استبداد بسته شد و پس از آن با تسخیر لانه جاسوسی از انحراف های اولیه جلوگیری شد و کشور ما وارد یک چالش جدی با آمریکا شد.

وی با بیان اینکه ما امروز نیازمند یک تحول بزرگ در کشور هستیم که بی شباهت به انقلاب نیست، خاطرنشان کرد: امروز نیازمند بازگشت به مکتب امام راحل هستیم چراکه ما نیاز به بازگشت به اصل انقلاب و پالایش داریم تا جامعه اسلامی را بر مبنای مکتب امام راحل داشته باشیم.

زاکانی با بیان اینکه آمریکا و ضدانقلاب رسما به دنبال انقراض انقلاب و تجزیه ایران هستند،خاطرنشان کرد: گروهی نیز در داخل کشور در این 40 سال با انقلاب همراهی نکردند و یا اگر همراهی هایی بوده امروز دیگر همراه نیستند، که این گروه در جلسات اخیری که در برخی از مجموعه‌ها برگزار می‌شود به شدت دنبال این هستند تا شعار جمهوری تمام عیار را ملاک و معیار خودشان قرار دهند.

زاکانی با اشاره به اینکه در برابر این کارشکنی ها صاحبان انقلاب فرصت را غنیمت شمردند و به دنبال یک تحول بزرگ هستند، اظهار کرد: سال پیش رهبر معظم انقلاب فرمودند این نظام 39 سال است که پشت در دولت اسلامی مانده که در نتیجه این سخنان اقدامات قابل توجهی صورت گرفت و بسیاری از جبهه بندی ها شفاف شد.

وی در رابطه با مولفه های این تحول اشاره کرد: تحقق اهداف انقلاب، تسریع در سیر تکاملی انقلاب اسلامی، حاکمیت مردم سالاری دینی و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی منتظر تحولی بزرگ است، چراکه انقلاب اسلامی با لیبرال سرمایه‌داری، نظام سلطه و آمریکا جنگیده اما پیشرفت اسلامی دینی ما با توسعه غربی بوده که باید به الگوهای اسلامی بازگردیم.

زاکانی با تاکید بر این مهم که قوانین ما باید بر اساس اسلام صورت می گرفت، اذعان کرد: تا این مقدمات ذکر شده فراهم نشود دولت اسلامی محقق نمی‌شود، شرایط باید به گونه‌ای در کشور حاکم می‌شد که مردم سالاری دینی در کشور حاکم شود که این مسئله 8 جزء دارد، مردم حق انتخاب، دانستن، مشارکت، مالکیت، نظارت و توبیخ دارند و باید توسط حاکمیت به قدرت تبدیل شود.

وی با اشاره به ضرورت رشد مردم توسط حاکمیت برای رسیدن به یک زندگی اسلامی و جامعه آرمانی تصریح کرد: مولفه‌های ضعف این بوده که راه را بلد نبودیم اما بخشی از این مولفه‌ها به مافیای داخل کشور باز می‌گردد که از پیشرفت کشور جلوگیری می‌کند که 3 ضلع قدرت پرستی، پول پرستی و بیگانه پرستی از موانع پیشرفت ما در این 40 سال بوده است.

زاکانی با بیان اینکه در کنار دشمنان بیرونی مافیای پنهانی درون کشور داریم که فراتر از جبهه بندی سیاسی است خاطرنشان کرد: ما باید برای مقابله با این موانع از قدرت اسلام کمک بگیریم که اگر به اسلام عمل کنیم باید نوکری مردم را پیشه کنیم و اگر در این مسیر فداکاری کنیم پیروز هستیم.

وی با اشاره به اینکه اساس مکتب ما اسلام و مبین آن امام راحل است یادآور شد: دشمنان خواستار انقراض انقلاب و مخالف پیوستگی دین و سیاست هستند و این در حالی است که در این چهل سال کمترین پول و امکانات در اختیار پیروان راستین امام بوده و همواره از نشر تفکرات ناب امام جلوگیری شده است.

زاکانی با بیان اینکه تنها کشور ما از مزیت اسلام ناب و ولایت برخوردار است تاکید کرد: ما با اتکا به ظرفیت های انحصاری کشور و تکیه بر توان داخل می توانیم این کشور را جهش و پیشرفت دهیم اما امروز متاسفانه این مسئله نادیده گرفته می شود در حالیکه در جنگ و دوران دفاع مقدس با این روش با دنیا مقابله کردیم.

وی افزود: چیزی که در کشور می‌تواند ما را جهش دهد اتکا به ظرفیت‌های انحصاری و استفاده از ظرفیت‌های ویژه است در حالی که بسیاری از دولت‌ها ظرفیت انحصاری را در نظر نگرفتند و به آن نپرداختند در حالی که در جنگ از آن استفاده کردیم و جهش نیز داشتیم.

زاکانی با بیان اینکه مخالفان مکتب امام با دشمنان خارجی هم عقیده هستند و روی خواسته آنان موج سواری می کنند اظهار کرد: کل دغدغه های این افراد کشف حجاب و کنسرت های مختلط و آزادی های غربی است اما حقیقت این است که این گروه با مطرح کردن نیازهای کاذب مردم را از رسیدگی به نیازهای اصلی خود غافل می کنند.

وی با اشاره به اینکه ما نیاز به یک جهاد خودسازی داریم تاکید کرد: در نیازهای کاذب نیز باید روشنگری کنیم و حق را دنبال کنیم.

وی با بیان ضرورت بیان مسائل اصلی کشور با زبان نرم ابراز کرد: مشکلات بنیادین کشور عبارت است از خودباختگی و القای تفکر ناکارآمدی غربی، اعتماد به دشمن، خواب آلودگی، جوزدگی و سطحی شدن انقلابیون، دنیاگرایی و مقام پرستی خواص و عدم رشد بصیرت عوام که باعث شده ما از انقلاب اصیل دور شویم.

زاکانی با بیان اینکه نیروهای انقلاب باید بیدار شوند و بدانند رسالت عظیمشان چیست و در صحنه آمده و جامعه را رشد بدهند خاطرنشان کرد: همان مردمی که انقلاب و جنگ کردند باید به میدان آمده و جامعه را روی مسائل اصلی قرار دهد، به اعتقاد من مسئله اصلی کشور اصلاح‌گری انقلابی، رفع فساد و تبعیض است.

وی با تاکید بر این موضوع که رهبری به تنهایی نمی توانند مسائل را حل و فصل کنند تصریح کرد: رهبری نیاز به یاری نخبگان و خواص و حمایت عمومی مردم دارند.

زاکانی پیرامون فتنه 98 مورد اشاره رهبری تصریح کرد: فتنه آینده 4 پایه دارد و اساس آن این است که مردم را برابر نظام قرار دهد و در این فتنه فشار اقتصادی پاشنه آشیل است که از طرف آمریکا و مفسدان اقتصادی تحمیل می‌شود و ناکارآمدی برخی مسئولان این امر را تشدید می کند.

زاکانی با بیان اینکه حلقه پایانی فتنه حلقه آشوب طلبی و مخاطرات امنیتی است که کار ضدانقلاب و اوباش است، خاطرنشان کرد: اساس این حلقه نیز این است که مردم رو در روی انقلاب قرار گیرند و از طرفی انسان‌های غیرانقلابی نیز به دنبال کمک به آن‌ها هستند که تنها راه مقابله با آن حضور مردم است، بسیار مهم است که مردم در صحنه امده و از انقلاب دفاع کنند.

وی تبیین ضرورت درک شرایط وشبهه زدایی برای مردم اظهار کرد: سناریوهای دشمن را برای مردم بگوییم و پیوست داخلی آن را نیز به مردم بیان کنیم، ما باید توانمندی‌ها و منشا آن را بیان کنیم و برای مردم راهگشایی داشته و در نهایت چاچوب ذهنی مردم را به سمت واقعیت‌های کشور ببریم تا مردم بدانند در کشور چه اتفاقاتی رخ داده است.

زاکانی با بیان اینکه ما نیازمند جهاد تبیین و امیدبخشی هستیم تصریح کرد: جهاد دوم جهاد خدمت گذاری است و خودمان باید در حد توان خوب کار کنیم، جهاد سوم پیشرفت و تلاش است، کار و تلاش و جهاد علمی و عملی برای پیشرفت کشور داشته باشیم و اگر این امور رخ دهد موفق می‌شویم از این گردنه سخت انقلاب را عبور دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما