شناسهٔ خبر: 31152200 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کانون های فرهنگی و هنری وزارت علوم:

هفتمین جشنواره ملی رویش غیررقابتی است

تهران – ایرنا – رئیس کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: تاکید هفتمین جشنواره ملی رویش بر ایجاد فضای رفاقتی است و در تلاشیم این جشنواره جنبه غیررقابتی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا،کریم پورمرجان امروز - چهارشنبه - در نشست خبری هفتمین جشنواره ملی رویش که در مرکز آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، افزود: کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی یکی از گروه های دانشجویی فعال و گسترده در سطح دانشگاه های کشور است که کنار انجمن ها و تشکل های دانشجویی فعالیت می کنند.
وی این کانون ها را یکی از باسابقه ترین گروه های دانشجویی در دانشگاه ها عنوان کرد و اظهار کرد: امسال در آستانه بیستمین سال تاسیس این کانون ها هستیم و امیدواریم جشن بیست سالگی کانون ها در کنار هفتمین جشنواره ملی رویش هم برگزار شود.
به گفته رئیس کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی وزارت علوم، کانون ها نسبت به چند سال اخیر وضعیت بهتری از نظر کمی و کیفی تجربه می کنند. رویش یکی از برنامه های مهم در حوزه کانون های فرهنگی است و این دوره از جشنواره تفاوت ها و ویژگی های خاصی نسبت به دوره های قبلی دارد.
پورمرجان در این باره، توضیح داد: امیدواریم این جشنواره سالانه برگزار و عملکرد سالانه کانون ها رصد شود.
پورمرجان همچنین از استقرار دبیرخانه دائمی این جشنواره برای نخستین بار در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و بر غیر رقابتی بودن این جشنواره تاکید کرد.

**ارتباط کانون های فرهنگی هنری با نهادهای خارج از دانشگاه
همچنین فروغ اسرافیلیان دبیر هفتمین جشنواره ملی رویش در قسمت دیگری از این نشست خبری، اظهار امیدواری کرد که هفتمین جشنواره ملی رویش با حضور حداکثری دانشجویان در حوزه های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی به صورت شایسته ای برگزار شود.
وی در خصوص تنوع فعالیت های کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی، تاکید کرد: هر دانشجو با توجه به توانمندی ها، علائق و استعدادش می تواند در حوزه های مختلف این کانون ها فعالیت داشته باشد. کانون های فرهنگی این ظرفیت را برای ظهور و بروز توانایی دانشجویان فراهم می کنند.
به گفته اسرافیلیان، علاقه و فعالیت دانشجویان در کانون های فرهنگی و هنری برای دانشگاه و جامعه هم آورده هایی به دنبال دارد. یکی از اتفاقات خوب در رویش هفتم، بهره مندی از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای مرتبط با فعالیت های فرهنگی و هنری است.
دبیر هفتمین جشنواره ملی رویش، افزود: در واقع این ارتباط به منزله پلی بین دانشگاه ها و نهادها به منظور برآورده کردن نیازهای جامعه و البته مشارکت دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل در سازمان های مدنظرشان است.
در پایان این نشست، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پوستر هفتمین جشنواره ملی رویش رونمایی کرد.
مهلت ارسال آثار به هفتمین جشنواره ملی رویش تا فردا 25 بهمن ماه ادامه دارد.
**9492** 1200

نظر شما