شناسهٔ خبر: 31148649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه شاهرود:

تعصب به کالای ایرانی یک معروف مهم در جامعه است

شاهرود - امام جمعه شاهرود ضمن اشاره به‌ضرورت تحقق شعار سال گفت: معتقدیم که تعصب به کالای ایرانی و شعار سال یکی از معروفات مهم در جامعه به شمار می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس امینی ظهر چهارشنبه در نشست شورای امربه‌معروف و نهی از منکر شاهرود به میزبانی اتاق اصناف این شهرستان، ضمن بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبیین شعار سال ۹۷ نشان دادند که اهمیت حمایت از کالای ایرانی در اقتصاد امروز ایران و در شرایط جنگ اقتصادی حاکم بر آن دارای چه درجه‌ای از اهمیت است، ابراز کرد: تعصب به کالای ایرانی یکی از مهم‌ترین معروفات جامعه است.

وی بابیان اینکه باید در جامعه مراقب اعمال و رفتارمان باشیم، افزود: یکی از منکرات توجه نکردن به کالای ایرانی و تعصب نداشتن به آن است که در این راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکیددارند حتی کالای بی‌کیفیت داخل نسبت به نمونه خارجی ارجح باشد تا تولید کننده نیز بتواند کیفیت تولیدش را ارتقا بخشد.

امام جمعه شاهرود در ادامه به نقش رسانه ها در ترویج امربه‌معروف اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها ضمن اینکه فرصت هستند گاهی خود باعث تخریب و تشویش می‌شوند، امروز رسانه‌ها در دهه پنجم انقلاب نقش مهمی دارند، هم در تولید منکر و هم تولید معروف و باید تلاش شود و باید در این مسیر حرکت کنند، البته شاید معدودی از این‌ها با هدف لطمه زدن باشند که باید برخورد شود و باید رسانه‌ها هدفمند شده و توجیه شوند.

امینی بیان کرد: مردم با مشکلات و سختی‌های معیشتی این را با حمایت از اصل انقلاب قاطی نکردند و مردم ما با شعور در راهپیمایی ۲۲ بهمن عمل کردند و پای انقلاب ایستادند که این امر یک معروف بزرگ است و باید آن‌را حفظ کرد.

وی با تأکید بر اینکه نشاط اجتماعی منحصر به کنسرت نیست، راهپیمایی ۲۲ بهمن و اربعین حسینی هم نشاط اجتماعی است، اظهار کرد: مخالفتی با این شادی‌ها نداریم چراکه انقلاب ما فرهنگی است، اربعین و محرم و صفر و کارهای جهادی و حضور مردم و انفاق یک  نشاط اجتماعی است و باید همه را دید تا ذهن مردم فقط در یک قالب برای نشاط اجتماعی سوق پیدا نکند.

امام جمعه شاهرود در خاتمه گفت: امام علی (ع) در حدیثی می‌فرمایند امربه‌معروف عمل شما را نزدیک نمی‌کند، چه مرگ زندگی باشد یا مرگ ادارای که مسئولیتی را ترک کنیم و اگر امربه‌معروف کردی رزق ما کم نمی‌شود، اما ثواب اضافه و اجر بزرگ دارد و توهمات احراز امربه‌معروف را حضرت نهی می‌کند و لذا تأکید دارد بالاتر از امربه‌معروف این است که حرف حق را نزد ائمه جائر و کفر بیان کنید و لیکن امروز ائمه کفر، آمریکا و اسرائیل هستند و مردم ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند موضع‌شان در قبال این امر چیست.

نظر شما