شناسهٔ خبر: 31148151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نائب ‌رئیس انجمن ام اس ایران:

بزرگترین مرکز درمانی ms شرق کشور در مشهد افتتاح می شود

صحرائیان با اشاره به اینکه بزرگترین امنیتی که از آن غافل شدیم امنیت ذهنی و آرامش روانی بوده، گفت: بزرگترین مرکز درمانی ms شرق کشور در مشهد افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدعلی صحرائیان» امروز(۲۴ بهمن) در اجلاس سالانه مدیران عامل انجمن ms ایران، اظهار داشت: امنیت تنها امنیت جانی، انفجار بمب، جنگ و غیره نبوده و نیست و بزرگترین امنیتی که از آن غافل شدیم امنیت ذهنی و آرامش روانی بوده و هر برخورد غلط ما موجب اخلال در این نوع امنیت خاص خواهد شد.

 

نائب‌رئیس انجمن ms ایران افزود: انجمن‌های ms را باید به عنوان مکانی امن برای این نوع بیماران بدانیم و کاری نکنیم که با یک حرکت غلط امنیت ذهنی و آرامش روانی بیمار مبتلا به ms را از بین ببریم و به‌طور مثال با مسائلی همچون گرانی و تحریم دارو ذهن این بیمار خاص را متشنج کنیم و این نوع معضلات یکی از بزرگترین آفت‌ها در این حوزه بوده است.

 

صحرائیان ایران با بیان اینکه این انجمن خانه امن این نوع بیماران است، گفت: انجمن ms ایران در شرایط سخت مالی و تحریمی اضطراب و نگرانی را از ذهن بیماران ms به‌کلی دور کرده‌ است و همه انجمن‌ها باید در مسیر افزایش آرامش و کاهش اضطراب بیماران خاص همچون ms تلاش کنند و با افتخار اعلام می‌کنیم که کلیه انجمن‌های استانی ms به‌ویژه خراسان رضوی عملکردی درخشان داشتند و در آینده افتتاح بزرگترین مرکز درمانی ms شرق کشور را در جوار بارگاه منور رضوی و همزمان با برگزاری این اجلاس به فال نیک می‌گیریم.

 

وی گفت: شارلاتان‌های حوزه سلامت بزرگترین سوءاستفاده را از کوچکترین خطا دارند و نباید با یک تصمیم احساسی فرصت سودجویی را برای این نوع افراد فراهم کنیم و وظیفه همه ما در دوران تحریم‌ها حفظ آرامش بیماران و خانواده‌های آن‌ها بوده است.

 

در این اجلاس «عباس نوریان» هم اظهار داشت: در سال ۵۴ اولین انجمن sm جهان در آمریکا تاسیس شد و پس از تبدیل شدن این انجمن به انجمنی جهانی در سال ۷۴ ایران جزو نخستین کشورهایی بود که به این انجمن پیوست.

 

نائب رئیس انجمن ms خراسان رضوی، افزود: اجلاس مدیران ms ایران سالانه برگزار می‌شود و به دنبال رسیدن به دنیای بدون ms نیازمند تلاش مستمر فعالان این حوزه در از سطح وزارت بهداشت تا انجمن مربوطه هستیم.

 

وی با بیان اینکه در مسیر خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به بیماران ms از حضور واقفان خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت نباید غافل شویم، خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالیم که خیران حوزه سلامت در مشهد ضمن اهدای واحد ۵۰۰ متری و کمک نقدی ۶ میلیارد تومانی را داشتند.

نظر شما