شناسهٔ خبر: 31145526 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تراکتور با کمک‌داور ویدیویی مخالفت کرد/ بهتاج: مهمان به خانه ما دعوت کرده‌اند خودمان خبر نداریم!

تبریزی‌ها مخالفت خود با استفاده از سیستم VAR را اعلام کردند و برای آن هم دلیل دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با استفاده از کمک داور ویدیویی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، ورود این فناوری به فوتبال جهان آغاز شد. لیگ های معتبر اروپایی و حتی غیر اروپایی استفاده از آن را از ابتدای فصل جاری شروع کردند و بسیاری از صحنه هایی که توسط قاضی بازی به خوبی قضاوت نمی شد، از نو نظاره می شد. این فناوری حتی به لیگ قهرمانان اروپا هم رسید. قضاوت های پر حاشیه داوران لیگ برتری باعث شد تا کمیته داوران برای استفاده از کمک داور ویدیویی اقدام کنند. قرار بود این سیستم برای نخستین بار در بازی استقلال و تراکتورسازی به طور آزمایشی استفاده شود که البته حالا باشگاه تراکتورسازی با استفاده از این فناوری مخالفت کرده است. این در حالی است که چند هفته پیش یکی از هواداران تراکتور در تبریز از فناوری جدیدی برای جایگزینی وی‌ای‌آر رونمایی کرده بود.

بهتاج مدیر عامل تراکتورسازان با تایید این خبر می گوید:«بله، همین‌طور است.به ما اعلام شد که می‌خواهند در این بازی سیستم VAR را تست کنند که با این مسئله مخالفت کردیم. اگر قصد تست این مسئله برای تیم‌های پرسپولیس و استقلال را دارند، بهتر است این کار را در ورزشگاه آزادی انجام دهند یا اینکه این سیستم را به‌ صورت همزمان برای همه باشگاه‌ها به‌ راه بیندازند. ما به‌ عنوان میزبان این مسئله را قبول نمی‌کنیم که از ورزشگاه یادگار امام و دیداری که ما میزبان هستیم این آزمایش انجام شود. اگر قرار بر استفاده از این سیستم بود، چرا هفته قبل در بازی با نساجی آن را انجام ندادند، اگر هم هدف استفاده از این سیستم برای پرسپولیس و استقلال است، بهتر است این کار را در ورزشگاه آزادی انجام دهند. لازمه راه اندازی این سیستم در فوتبال آن فراهم کردن زمینه استفاده از آن در تمامی ورزشگاه‌ها است.»

او این را گفت و ادامه داد:«جالب است،مثل این می ماند که مهمان را به خانه شما دعوت کنند و به شما چیزی نگویند.دو روز مانده به بازی در تبریز و برای ما مهمان آورده اند بدون اینکه خودمان خبر داشته باشیم.»

بهتاج که می گویند یکی از کاندیدای شرکت در انتخابات وزنه برداری است در این رابطه هم گفت:«هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته ام.باید برنامه هایم را بررسی کنم و آن وقت برای شرکت در انتخابات تصمیم بگیرم.»

۲۵۱۲۵۵ 

نظر شما