شناسهٔ خبر: 31144707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست اداره کل کتابخانه‎های عمومی گلستان:

برگزاری آیین تجلیل از ابراهیم حسن‎بیگی در گلستان/ فرهنگ ایرانی و اسلامی با کتابخوانی ترویج شود

آخوند میرزاعلی با بیان اینکه به مناسبت چله انقلاب نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور از ۴۰ نویسنده و فعال عرصه کتاب و کتابخوانی تجلیل کرد، گفت: در استان گلستان نیز ابراهیم حسن‎بیگی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان،« آخوند عبدالحی میرزاعلی» امروز(چهارشنبه 24 بهمن) در همایش چهل قلم و آیین تجلیل از 40 سال تلاش «ابراهیم حسن بیگی» اظهار کرد: به مناسبت چله انقلاب نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور از چهل نویسنده برتر کشوری و عزیزانی که در فرهنگ مطالعه و کتاب وکتابخوانی دستی دارند تقدیر کرده است.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‎های عمومی استان گلستان با بیان اینکه در این استان حسن بیگی یکی از نویسندگان انقلابی انتخاب شده است، افزود: وی در چهل سال گذشته زحمات زیادی در حوزه نشر انقلاب و دفاع مقدس کشیده است.

 

آخوندمیرزاعلی با بیان اینکه باید فرهنگ ایرانی و اسلامی و کتاب و کتابخوانی باید ترویج پیدا کند تا اسلام عزیز بیش از گذشته سربلند باشد، تاکید کرد: دین ما با کتاب انس گرفته و بزرگترین معجزه پیامبر مکرم اسلام کتاب است و وقتی این کتاب به پیامبر نزول یافت با کلمه«اقرا» بود.

 

وی با بیان اینکه این مهم از اهمیت والای کتاب و کتاب‎خوانی دارد، متذکر شد: بهترین وسیله برای انتقال میراث به ویژه میراث‎های گذشته و فرهنگی کتاب است.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‎های عمومی استان گلستان متذکر شد: ائمه اطهار(علیهم السلام) و پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) به موضوع مطالعه، کتابخوانی و علم آموزی تاکیدات فراوانی داشتند.

 

 

 

نظر شما