شناسهٔ خبر: 31143921 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خدمات الکترونیک تامین اجتماعی به 30 خدمت رسید

شیراز- ایرنا- مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، با اشاره به تلاش این سازمان برای ارائه خدمات از راه دور در جهت تحقق دولت الکترونیک گفت: بر همین اساس، در دهه فجر امسال خدمات الکترونیک این سازمان به 30 خدمت رسید.

صاحب‌خبر -

امیر عباس تقی پور چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سازمان تامین اجتماعی در جهت تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب و حرکت به سمت تحقق اصل 44 قانون اساسی و سیاست عمومی دولت مبنی بر کاش ورود در عرصه تصدی گیری و اجرای تبصره یک بند چهار ماده 12 قانونی ساختار نظام جامع رفاه تامین اجتماعی، نسبت به ایجاد کارگزاری های رسمی اقدام کرده است.
وی ادامه داد: اکثر خدمات کارگزاری ها تخصصی و نیازمند بررسی کارشناسی است و ارائه آنها توسط سایر درگاه ها از جمله دفاتر پیشخوان امکانپذیر نیست اما برخی خدمات الکترونیک از جمله صدور برگه پرداخت، ارسال لیست پرداخت حق بیمه و مشاهده سوابق توسط افراد و دفاتری مانند پیشخوان و کافی نت امکاپذیر است.
مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: هم اینک افزون بر 272 کارگزاری تامین اجتماعی در سراسر کشور با انجام 25 فرایند و انجام سالانه افزون بر 40 میلیون تراکنش مشغول ارائه خدمات به بیش از 42 میلیون بیمه شده و مستمری بگیر سازمانی هستند.
تقی پور تصریح کرد: ارائه خدماتی همچون ارسال لیست و برگه پرداخت حق بیمه، فیش حقوقی مستمری بگیران و مشاهده سوابق پرداخت حق بیمه به شکل اینترنتی سبب کاهش تردد مراجعین، افزایش سرعت دریافت خدمات، کاهش هزینه ها و جلوگیری از فساد شده است.
مدیر کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی افزود: هدف از این اقدامات، کاهش بار مراجعه به واحدهای اجرایی و افزایش رضایتمندی مخاطبان است اما این مرحله از ارتقاء خدمات نیز دارای مسائل و مشکلات خاص خود است که از جمله می توان به چالش هایی از قبیل تنوع مخاطبان سازمان، زیرساخت های ضعیف ارتباطی کشور و سطح دانش سیستمی مخاطبان سازمانی اشاره کرد.
وی ادامه داد: علاوه بر این، در زمینه صدور دفاتر درمانی، پروژه حذف دفترچه و ارائه خدمات آنلاین در دستور کار این سازمان قرار داشته و هم اینک برای اخذ خدمات در مراکز درمانی ملکی سازمان نیازی به ارائه دفترچه نیست و در آینده نزدیک دفترچه درمانی سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور حذف خواهد شد.
تقی پور گفت: در بحث فضای فیزیکی کارگزاری ها و امکانات رفاهی هم از سال گذشته با تصمیم هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی موضوع استاندارد سازی کارگزاری های رسمی در ابعاد فیزیکی و نیروی انسانی و فرآیندها در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.
مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی که در پی انتشار گزارشی با عنوان 'سیستم قطع است' در خبرگزاری جمهوری اسلامی مورخ دوم بهمن ماه جاری با ایرنا سخن می گفت، از این خبرگزاری به دلیل دقت و حساسیت در راستای استیفای حقوق شرکای اجتماعی این سازمان قدردانی و آخرین تلاش ها برای تحقق دولت الکترونیک در سازمان متبوعش را بیان کرد.
6122/ 2027

نظر شما